gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Latest oscam all images 11766 (update) 20-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72191 Posts in 11150 Topics by 6359 Members - Latest Member: enbaldric April 24, 2024, 03:50:53 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Schotel plaatsen
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Schotel plaatsen  (Read 6373 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

minerva

  • Guest
Schotel plaatsen
« on: August 09, 2010, 07:52:43 AM »
Ik heb mijn technisat hoger geplaatst. vanwege de hoge bomen. nu hebben de buren bezwaar er tegen, vanwege dat de schotel
vlak bij het raam van de slaapkamer zit en op de helft van hun gedeelte van de scheiding. Wie heeft een oplossing  of weet een constructie
waarbij de schotel op het dak (pannen) kan geplaatst kan worden. of vlak naast




Offline wvv

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2276
  • Country: nl
Re: Schotel plaatsen
« Reply #1 on: August 09, 2010, 12:11:16 PM »


Altijd vervelend zo iets.

Had je niet beter eerst kunnen overleggen met je buren.

Im zou proberen door middel van iets langere beugels die dieper zijn,die nu op de paal zitten.
Waarbij de buis op gemonteerd is,deze terug te plaatsen.

Op de breedste kozijn tussen de 2 ramen,dan zit je wel op je eigen (gebied) zonder dat de buren er last van hebben.
1.Dreambox 800 HD se
2.Zgemma-Star H1 Sat en Cabel
 




>19,2°>23,5°>28,2°>13°Hotbird.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Schotel plaatsen
« Reply #2 on: August 09, 2010, 05:48:22 PM »
Je kan b.v. zelf beugels lassen.....of kennis/bedrijf die je kent die dat kan.
Je hebt dan 2 van die beugels nodig waarvan je de onderste bus aan de onderkant dicht last waarop de paal kan rusten.
Is misschien ook nog niet nodig ivm dat daar water in kan blijven staan...gewoon vast bouten net als de bovenste is ook al wel genoeg.
Je schuift de bovenste er dus wel eerst aan  :cool: en dan maak je de onderste vast.
Je moet er ook even gaten in hebben waardoor je een bout plaatsen en hem vast te moeren.
Als je de bovenste beugel gaat bevestigen kan je deze dus "waterpas" aan die blauw paal van het huis bevestigen
doordat de schotel paal er al in hangt kan je dus hiermee hem waterpas stellen.
Ook bij deze beugel gaat er een gat dwars door de bus en paal en moer je hem vast

Hoe je de beugels NU op die blauwe paal hebt, zit je ook op de helft van de buren met die bevestiging  :-x
Dus daarom koos ik voor bevestiging aan de binnenkant ( net zoals die oude bevestiging )
Dan weet je zeker dat de buren niet kunnen klagen over het feit dat je aan hun huis zit.


Of misschien kan je met langere beugels hem nog op het kozijn plaatsen in het midden van je woning.

 
Klik op de thumb voor groter:


Offline wvv

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2276
  • Country: nl
Re: Schotel plaatsen
« Reply #3 on: August 09, 2010, 06:00:00 PM »
Dat is een mooi plaatje hoor,zou voor tussen de 2 ramen met dikste kozijn kiezen :cool:


Dan hebben de buren al helemaal geen last meer,of ze moeten over iets anders gaan beginnen dan <dans>
1.Dreambox 800 HD se
2.Zgemma-Star H1 Sat en Cabel
 




>19,2°>23,5°>28,2°>13°Hotbird.

skippy2646

  • Guest
Re: Schotel plaatsen
« Reply #4 on: August 09, 2010, 06:10:09 PM »
@Kanus  jij bent goed  met photoshop
mooi gedaan zeg.......en de oplossing is ook super

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Schotel plaatsen
« Reply #5 on: August 09, 2010, 06:15:46 PM »
Dat is een mooi plaatje hoor,zou voor tussen de 2 ramen met dikste kozijn kiezen :cool:



Het nadeel daarvan is dat je met zo'n Satelliet schotel niet een paar kleine schroefjes in het kozijn kan draaien alwaar het hele gevaarte aan vast moet blijven zitten.  :-x

Je hebt dus grote bouten en schroeven nodig en daarmee beschadig je toch de kozijnen.
Feit is ook nog eens dat ik een schotel niet graag aan "hout" zou vastmaken.
Op den duur door het bewegen van de paal in de wind, komt er lossigheid...water tussen de bouten....beetje houtrot...schotel die van de gevel valt.  :twisted:

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8362
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Schotel plaatsen
« Reply #6 on: August 09, 2010, 06:42:55 PM »
ik zou gaan voor een constructie door het dak, als dat tenminste kan.
De oplossing met de verlengde buis lijkt me nogal windgevoelig , de schotel gaat geheid bewegen als het waait en dat met een technisat , daar zet ik toch ??? bij.

kan je niet eens een foto plaatsen van de andere kant waar de bomen staan.
Het is niet gezegd dat de schotel echt hoger moet, kan aan de afregeling liggen 

 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline wvv

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2276
  • Country: nl
Re: Schotel plaatsen
« Reply #7 on: August 10, 2010, 01:00:11 AM »
Terugkomend op het plaatsen van het middelste kozijn.

Zal het reuze meevalllen,met wat betreft houtrot.

Wat mij opvalt is dat bij de bestaande opstelling voorheen,de schotel op een normale muursteun zat.
Vanwaar deze lange gevaarte steigerpijp.

Hij kan gerust,doormiddel van een muur steun,de schotel daar aan het kozijn ophangen,en met wat degelijke bouten zit het ook goed vast.

Zo zou ik het oplossen,en de enorme steigerpijp,er vanaf laten.
Gezien de foto heeft die altijd op de muurbeugel gezeten,dus vanwaar deze hoogte in.


 :-x
1.Dreambox 800 HD se
2.Zgemma-Star H1 Sat en Cabel
 




>19,2°>23,5°>28,2°>13°Hotbird.

madmax_2000

  • Guest
Re: Schotel plaatsen
« Reply #8 on: August 10, 2010, 09:05:36 AM »
Quote
Ik heb mijn technisat hoger geplaatst. vanwege de hoge bomen

Dit lees ik in zijn eerste posting, dua daar zal de lange steigerpijp voor dienen  :-x

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Schotel plaatsen
« Reply #9 on: August 10, 2010, 11:38:46 AM »
Ik zou ook door het dak gaan. De pijp die dan uit het dak steekt hoeft niet lang te zijn.
Toen ik nog in NL woonde heb ik het ook zo gedaan. Je moet dan wel een speciale dakpan hebben voor de doorvoer van de pijp. In Duitsland wordt deze methode zeer veel toegepast. Voor zoŽn dakpan moet je maar eens kijken op een site van een Duitse sat-boer.
Binnen kun je de buis dan vastmaken aan een van de horizontale balken, dus goed kijken waar de dakpan moet komen.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline tonto54

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 991
  • Country: nl
  • NR 1 van GELDERLAND
Re: Schotel plaatsen
« Reply #10 on: August 10, 2010, 11:53:23 AM »
dakbevestiging vindt je op http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTE0NDAyNjc5NTM=?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&product_show_id=942187&gvlon=&p_init_ipc=X&p_page_to_display=fromoutside&~cookies=1&scrwidth=1280
weet niet of deze link geplaatst mag worden anders effe Google op "schotel dakbevestiging"
Ben je gelijk van dat gezeik van die buren af.
Tonto54

minerva

  • Guest
Re: Schotel plaatsen
« Reply #11 on: August 11, 2010, 09:24:48 PM »
bedankt voor de reacties. Het middelste kozijn valt af., want het kozijn is van kunststof dan beschadig ik die.
nu lijkt het meest logische oplossing, die met de dakpan. en de buis door het dak heen.



gr

Jan

minerva

  • Guest
Re: Schotel plaatsen
« Reply #12 on: August 19, 2010, 07:54:30 PM »
het plaatsen van een buis door het dak is ook afgevallen, door bezwaren van mijn vrouw.
maar als we een muurbeugel erbij plaatsen aan onze kant en de buis aan de 2 muur beugels
vastmaken door middel van beugels en  de buis boven de dakgoot uit laten komen. op dezelfde hoogte
als op de foto.

Kunnen de buren daar nog bezwaar tegen maken?   Op mijn deel hebben ze toch niets te zeggen.

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Schotel plaatsen
« Reply #13 on: August 19, 2010, 08:57:53 PM »


Kunnen de buren daar nog bezwaar tegen maken?   Op mijn deel hebben ze toch niets te zeggen.

Voor je dit doed steeds een stok achter de deur hebben staan Minerva ,iets dat de geburen doen dat jou niet zint ( kun je daar ook over vitten he ) :-o
    Greetz...JEAN <love lux>

minerva

  • Guest
Re: Schotel plaatsen
« Reply #14 on: August 19, 2010, 10:22:13 PM »
ze hebben elk jaar de caravan voor de deur staan. en hun boom hang over mijn parking heen

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Schotel plaatsen
 

gfxgfx
gfx gfx