gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.002 (update) 10-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72201 Posts in 11152 Topics by 6356 Members - Latest Member: nights April 19, 2024, 01:25:26 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Welke Rotor Is Beter
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Welke Rotor Is Beter  (Read 6510 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline astralaTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 93
Welke Rotor Is Beter
« on: September 20, 2009, 01:33:30 PM »
Hallo Ik ben van plan Van Mij schotel Draaibaar te maken, Welke motor is de best?
ik heb nu allen Hispasat Triax 88cm schotel
en als ik draaibaar maken kan ik ook hispasat ontvangen???
ik wil zoieso als ik draaibaar maken astra hotbird en hispasat ontvangen


 
 




Dreambox 800HD. Triax 88cm schotel Draaibaart (Moteck)

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Welke Rotor Is Beter
« Reply #1 on: September 20, 2009, 02:20:53 PM »
Hier staat een MOTECK SG-2100A Diseqc motor, tot nu toe werkt die naar behoren.
Hispasat op 30 W ga je zeker ontvangen met een motor, en thor
zelfs turksat is mogelijk met een 88 cm
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline astralaTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 93
Re: Welke Rotor Is Beter
« Reply #2 on: September 20, 2009, 03:02:07 PM »
ok ik was ook van plan de te kopen en nu weet ik zeker ik ga een Moteck SG-2100A  kopen

ik heb nog een vraag  ik heb nu een duo lnb moet  ik en single lnb kopen voor draaibaar so ja is beter dan??
Dreambox 800HD. Triax 88cm schotel Draaibaart (Moteck)

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Welke Rotor Is Beter
« Reply #3 on: September 22, 2009, 12:51:57 PM »
Ola,

Ik ben een beetje laat met een antwoord. De Moteck is prima, gebruik hem al 5 jaar.
Een single LNB is goed, je hoeft ook niet op het merk te letten. De duo LNB heeft geen nut in een schotel.
Single LNB´s zijn echt niet duur en misschien kun je iemand anders nog blij maken met de du LNB.

Togan.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline astralaTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 93
Re: Welke Rotor Is Beter
« Reply #4 on: September 24, 2009, 04:03:20 PM »
gelukg heb ik nu draaibaar wat is dat veel werk zeg was bijna 3 uur mee bezigggggggggggg  maar dit is ook eerts keer dat ik een motor afstell
Dreambox 800HD. Triax 88cm schotel Draaibaart (Moteck)

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Welke Rotor Is Beter
« Reply #5 on: September 25, 2009, 02:57:28 PM »
Al doende leert men en bij een volgende keer zal het al makkelijker gaan. In ieder geval heb je beeld.
Welke satellieten kan je nu ontvangen?, normaal moet het lukken van 45- oost tot en met 45 graden west.
Alleen de volgende satellieten kunnen, in jouw geval, problemen geven:
Arabsat, 26 oost, Amos, 4 west en Nilesat 7 west. Dan heb je een schotel nodig van minimaal 100 cm., beter is 120 cm.

Succes,  Togan.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline astralaTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 93
Re: Welke Rotor Is Beter
« Reply #6 on: September 25, 2009, 08:53:11 PM »
ik kan best veel ontvangen turksat  kan ik niet ontvangen  maar heb de kanaal lijst van turksat ook niet
Dreambox 800HD. Triax 88cm schotel Draaibaart (Moteck)

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Welke Rotor Is Beter
« Reply #7 on: September 26, 2009, 09:11:43 AM »
De zenderlijsten van o.a. Türksat kan je vinden op:  www.flysat.com
Bovenaan klik je op Sat List en dan volgt een lijst met alle satelliten.
Bij het zoeken op je tuner, moet je opletten dat veel zenders handmatig moeten worden toegevoegd.
Dus bij automatisch zoeken, vindt hij niet alles. Verder is er een west en een oost footprint, alleen west is te ontvangen in Europa.
Met een grotere schotel misschien ook enkele van de oost fotprint.

Ik woon in Anamur-Turkije en kan hier de Hispasat niet ontvangen. De satelliet hangt te laag aan de horizon en er zitten bergen in de weg. Wel kan ik Astra 1 en 3 ontvangen. Maar voor de Nederlandse zenders heb ik een schotel van 160 cm.
Van de Astra 3, ontvang ik alle muziekzenders en andere. Helaas geen BBC en ITV. Dat lukt alleen maar in Engeland, Nederland, België en delen van Frankrijk en Duitsland.

Wel kan ik verder naar het oosten kijken en ontvang tot 95 oost. Hierdoor komen vele Russische, Iraanse en
Indiase zenders binnen. OOk Nilesat en Arabsat hier geen probleem. Kijk veel naar de diverse MBC-zenders, veel goede films en alles in het Engels met Arabische ondertitels.

Als het helemaal niet lukt met de Türksat, dan staat je motor/schotel nog niet helemaal perfect.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline minplus

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 194
Re: Welke Rotor Is Beter
« Reply #8 on: September 28, 2009, 07:14:34 PM »
Met een 90 cm Gregorian schotel ontvang ik zo'n 150 TV en 75 radio-zenders op de Turksat, dus met de 88 cm Triax moet je aardig wat kunnen ontvangen als er geen bomen in de weg staan en je in Nederland woont.
Voor de zenderlijsten gebruik ik het liefst  www.lyngsat.com. Door onder de kolom "Beam" te klikken achter een zender kun je meteen zien welk fomaat schotel je nodig hebt voor die zender.
VU+ Duo met open pli, Max 2100+ en 220, Gregorian, Big bisat, LCD en een glasbak

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Welke Rotor Is Beter
« Reply #9 on: September 29, 2009, 09:47:30 AM »
Hi minplus,

Toen ik nog in Nederland woonde, had ik ook al een Moteck motor, maar toen met een Triax 100 cm. Ook met zo´n schotel kun je niet alles van de Türksat oost-beam,
in Nederland ontvangen.
Voor de zenderlijsten refereer ik meestal naat Flysat, of King of Sat. Lyngsat is niets mis mee, maar loopt dikwijls dagen achter op de actualiteit. Ook bij Flysat kun je de footprints opvragen. Als je eenmaal een sateliet hebt aangeklikt, bijv. Astra,
dan kun je in de kolom Foot Prints ook plaatjes zien van de ontvangstgebieden.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline minplus

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 194
Re: Welke Rotor Is Beter
« Reply #10 on: September 29, 2009, 11:47:50 PM »
Hoi Togan

Kingofsat gebruik ik veel, vooral voor veranderingen, en Flysat is idd. voor veel dingen erg leuk, maar bij de ontvangst krijg ik schitterende kaarten en waarden in eirp en DB/W en dat zijn eenheden waar veel mensen (en ikzelf) veel minder aan hebben dan bv. 60 cm voor de schotelmaat voor een transponder zoals bij Lyngsat. Verder is bij Lyngsat alles heel simpel te vinden, de site is heel overzichtelijk en logisch opgebouwd.
Maar een aantal horizontale transponders van de eastbeam krijg ik idd. net wel net niet.
VU+ Duo met open pli, Max 2100+ en 220, Gregorian, Big bisat, LCD en een glasbak

Offline astralaTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 93
Re: Welke Rotor Is Beter
« Reply #11 on: September 30, 2009, 08:21:38 PM »
ik denk ik kan geen turksat ontvangen want  zit boom in de weg
Dreambox 800HD. Triax 88cm schotel Draaibaart (Moteck)

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Welke Rotor Is Beter
« Reply #12 on: September 30, 2009, 10:00:29 PM »
Boom afzagen ,"astrala"   :-o
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline astralaTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 93
Re: Welke Rotor Is Beter
« Reply #13 on: October 01, 2009, 01:51:13 AM »
wil je dat voor me doen dan jeanlili  :-o :-o
Dreambox 800HD. Triax 88cm schotel Draaibaart (Moteck)

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Welke Rotor Is Beter
« Reply #14 on: October 01, 2009, 10:42:40 PM »
Wil ik wel komen doen astrala , maar dan ben ik wel een dag onderweg om daar bij u te geraken hoor !  :-?
    Greetz...JEAN <love lux>

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Welke Rotor Is Beter
 

gfxgfx
gfx gfx