gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 19-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72203 Posts in 11152 Topics by 6357 Members - Latest Member: edward87 April 20, 2024, 11:06:41 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Schotel verwijderen op last woningstichting
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Schotel verwijderen op last woningstichting  (Read 3159 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline exciterTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 25
  • Country: 00
Schotel verwijderen op last woningstichting
« on: August 07, 2009, 10:20:26 PM »
Eergisteren stond een huismeester van woningstichting Com wonen voor de deur. Hij zei mij dat ik mijn schotel moet verwijderen van het dak. Als eerst vroeg ik hem waar ik deze dan wel kon plaatsen. Hij antwoordde dat ik deze aan de achterzijde van de woning aan het tuinhuisje kon plaatsen. Ik nam hem mee en liet hem daar de beugel zien waar de schotel in eerste instantie was geplaatst. Op het tuinhuisje met een beugel.

Ik vertelde hem dat twee jaar geleden een andere huismeester was gekomen die schade opnam van lekkage in de woonkamer en deze huismeester gaf mij als advies de schotel op het dak te zetten want dan stond deze niet in het zicht. Ik vond dat destijds billijk en heb de schotel op het dak laten plaatsen door een bedrijf.

Ik heb de beste man aan de deur medegedeeld dat ik het verzoek op papier wil hebben met daarbij suggesties voor het plaatsen van de schotel met ontvangst natuurlijk. Hij was nogal stug dus heb ik de deur in zijn gezicht dichtgegooid. Ik ga ervan uit dat de schotel weer aan het tuinhuisje geplaatst kan worden. Daarnaast staat er een boom in mijn tuin die geen eigendom is van de woningstichting. Deze is geplant door de vorige bewoners. Zou ik de schotel daar aan kunnen bevestigen?

Vervolgens heb ik de SP gebeld en die vond dat Com wonen met rare dingen bezig zijn. Zij zijn van mening dat iedereen gewoon ontvangst mag hebben van zenders vanaf satellieten. Ik heb hen gevraagd om een vraag hierover te stellen in de gemeenteraad van Capelle aan den IJssel.

In afwachting van het schriftelijke verzoek staat mijn schotel op het dak, omdat ik net af ben van die geldverslinders van kabelmaatschappijen.

Graag advies wat ik nog meer zou kunnen doen tegen deze belachelijk maatregel. Ik werk en betaal belasting, maar genieten ho maar in dit regeltjesland. Nu nog een regeltje om dit regeltje te vermijden??? En kan ik de kosten verhalen op de woningstichting die zijn gemaakt voor het verplaatsen van de schotel van het tuinhuisje naar het dak?

Exciter
VU+ 2 Solo - 2 x Triax 78cm - 5 Lnb

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Schotel verwijderen op last woningstichting
« Reply #1 on: August 07, 2009, 10:45:54 PM »
 :-? tegenwoordig moet je elke stap die je zet op papier hebben want morgen staat er weer een ander met andere ideeën voor je deur.
Persoonlijk zou er bij mij toch het één en ander duidelijk op papier moeten gezet worden vóór ik iets zou verplaatsen of verwijderen.
Ik vind dit een inbreuk op de persoonlijke vrijheid en een inbreuk op het recht van vrije nieuwsgaring .
Wat verteld Uw huurovereenkomst hierover  :sad:
  Groetjes van Jef

Offline tonto54

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 991
  • Country: nl
  • NR 1 van GELDERLAND
Re: Schotel verwijderen op last woningstichting
« Reply #2 on: August 07, 2009, 11:08:53 PM »
Eergisteren stond een huismeester van woningstichting Com wonen voor de deur. Hij zei mij dat ik mijn schotel moet verwijderen van het dak. Als eerst vroeg ik hem waar ik deze dan wel kon plaatsen. Hij antwoordde dat ik deze aan de achterzijde van de woning aan het tuinhuisje kon plaatsen. Ik nam hem mee en liet hem daar de beugel zien waar de schotel in eerste instantie was geplaatst. Op het tuinhuisje met een beugel.

Ik vertelde hem dat twee jaar geleden een andere huismeester was gekomen die schade opnam van lekkage in de woonkamer en deze huismeester gaf mij als advies de schotel op het dak te zetten want dan stond deze niet in het zicht. Ik vond dat destijds billijk en heb de schotel op het dak laten plaatsen door een bedrijf.

Ik heb de beste man aan de deur medegedeeld dat ik het verzoek op papier wil hebben met daarbij suggesties voor het plaatsen van de schotel met ontvangst natuurlijk. Hij was nogal stug dus heb ik de deur in zijn gezicht dichtgegooid. Ik ga ervan uit dat de schotel weer aan het tuinhuisje geplaatst kan worden. Daarnaast staat er een boom in mijn tuin die geen eigendom is van de woningstichting. Deze is geplant door de vorige bewoners. Zou ik de schotel daar aan kunnen bevestigen?

Vervolgens heb ik de SP gebeld en die vond dat Com wonen met rare dingen bezig zijn. Zij zijn van mening dat iedereen gewoon ontvangst mag hebben van zenders vanaf satellieten. Ik heb hen gevraagd om een vraag hierover te stellen in de gemeenteraad van Capelle aan den IJssel.

In afwachting van het schriftelijke verzoek staat mijn schotel op het dak, omdat ik net af ben van die geldverslinders van kabelmaatschappijen.

Graag advies wat ik nog meer zou kunnen doen tegen deze belachelijk maatregel. Ik werk en betaal belasting, maar genieten ho maar in dit regeltjesland. Nu nog een regeltje om dit regeltje te vermijden??? En kan ik de kosten verhalen op de woningstichting die zijn gemaakt voor het verplaatsen van de schotel van het tuinhuisje naar het dak?

Exciter



Misschien heb je hier wat aan http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/vrom-regels-plaatsing-schotel.pdf
Tonto54

Offline BaseSat

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 885
    • Gateway to the Damage-Web private home Network
Re: Schotel verwijderen op last woningstichting
« Reply #3 on: August 08, 2009, 12:12:36 PM »
Zover ik weet mag je in NL gewoon een schotel hebben....

Maak er gewoon een rechtzaak van die win je aangezien je in NL elk signaal mag ontvangen en je bent verplicht NL 1 2 en 3 vrij te ontvangen.... plus je regionale

Groeten Sven
Dreambox 7020 S + 160 GB HD + DVD/RW player
Dreambox 800 + 200 GB HD
Dreambox 8000 + 500 GB HD &
Humax 5400

madmax_2000

  • Guest
Re: Schotel verwijderen op last woningstichting
« Reply #4 on: August 08, 2009, 10:14:39 PM »
das wel afhankelijk van het huurcontract dat is ondertekent :-x

skippy2646

  • Guest
Re: Schotel verwijderen op last woningstichting
« Reply #5 on: August 08, 2009, 10:30:38 PM »
Klopt sommige woonbouw verenigingen
willen geen schotels op dak aan uitbouw of stallen hebben
Dat staat in je huurcontract...is dat zo heb je geen poot om op te staan
        Er zijn in nederland mogelijkheden genoeg
Zo heb je kabel of digitenne en dat ziet niemand
             Met een schotel ontvang je wel veel meer maar mag het niet ben je de pineut
                          :-? :-? :-? :-?

Offline tonto54

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 991
  • Country: nl
  • NR 1 van GELDERLAND
Re: Schotel verwijderen op last woningstichting
« Reply #6 on: August 08, 2009, 10:57:51 PM »
Klopt sommige woonbouw verenigingen
willen geen schotels op dak aan uitbouw of stallen hebben
Dat staat in je huurcontract...is dat zo heb je geen poot om op te staan
        Er zijn in nederland mogelijkheden genoeg
Zo heb je kabel of digitenne en dat ziet niemand
             Met een schotel ontvang je wel veel meer maar mag het niet ben je de pineut
                          :-? :-? :-? :-?
 plaats je toch een schotel in de vorm van een lamp ,inwendig zit er een schotel in en ziet eruit als een lamp.
kijk eens hier http://www.waarisjouwschotel.nl/default.asp?id=1034&parentId=3&page= laatste foto of hier http://www.ddelec.com/digiglobe.htm
Tonto54

Offline wvv

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2276
  • Country: nl
Re: Schotel verwijderen op last woningstichting
« Reply #7 on: August 09, 2009, 12:06:10 AM »
IN opdracht van wie,is de huismeester van de woningstichting gekomen.

En is die gekomen over een klacht,en vanwaar nu ineens. :P

Een uitkomst biedt ook wel eens een geschillencommisie,en daar het hele verhaal aan uitlegt.
Want immers hebt u het advies gekregen,voor hem te plaatsen op het dak???

Wel een beetje vreemd,na twee jaar wel,en nu ineens niet meer.
En wat ik ook zou doen is even,de regels van destijds en nu verglijken.

Komt u er niet verder mee, zou ik mijn rechten eens navragen bij het bureau van rechtshulp voor advies :cool:
Voor gelijk een rechtszaak te beginnen,lijkt me niet verstandig aangezien het kostenplaatje.

Zolang de schotel maar laten zitten hoor :-x

1.Dreambox 800 HD se
2.Zgemma-Star H1 Sat en Cabel
 




>19,2°>23,5°>28,2°>13°Hotbird.

Offline exciterTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 25
  • Country: 00
Re: Schotel verwijderen op last woningstichting
« Reply #8 on: August 10, 2009, 08:50:34 AM »
In ieder geval bedankt voor de reacties.

In het contract staat dat ik geen voorwerpen op het dak mag plaatsen. Maar er staat nergens dat ik geen nieuwsuitzendingen mag ontvangen via een schotel. Dat betekend dus dat er een contract is opgesteld wat in strijd is met het Europese recht van vrije nieuwsgaring. Het lijkt mij dat Europese wetgeving boven het contractje van de woningstichting gaat.

Ik ga ervan uit dat de woningstichting dan een andere mogelijkheid tot plaatsen voorstelt. Zo niet, dan ga ik aangifte doen van vrijheidsberoving bij de politie. Het kan niet zo zijn dat ik wel belasting kan betalen maar er niets voor terug krijg. Dat heet slavernij en onderdrukking. Raar dat in andere Europese landen schotels wel vrij geplaatst mogen worden. Dus is Nederland geen Europees land.

Trouwens waarom staan die ontzettend lelijke masten op de gebouwen van Com wonen.  Oh ja, dat zijn telefoniemasten en daar zal wel voor betaald worden, want deze masten zijn zeer lelijk in het stadsbeeld en nog schadelijk ook. Wel bedrag zouden de woningstichtingen ontvangen van de kabelmaatschappijen om er voor te zorgen dat iedereen een veel te duur abonnement moet nemen?

De reacties blijven welkom.
VU+ 2 Solo - 2 x Triax 78cm - 5 Lnb

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Schotel verwijderen op last woningstichting
« Reply #9 on: August 10, 2009, 09:32:13 AM »
Gedeeltelijk heb je gelijk , maar als in dat contract staat dat je niets op het dak mag plaatsen en U bent daar mee akkoord gegaan door onderschrijving van dat contract dan heb je geen poot om op te staan .

Je verteld ook,
Ik ga ervan uit dat de woningstichting dan een andere mogelijkheid tot plaatsen voorstelt
Dat hadden zij toch gedaan  :sad:
Quote
Eergisteren stond een huismeester van woningstichting Com wonen voor de deur. Hij zei mij dat ik mijn schotel moet verwijderen van het dak. Als eerst vroeg ik hem waar ik deze dan wel kon plaatsen. Hij antwoordde dat ik deze aan de achterzijde van de woning aan het tuinhuisje kon plaatsen.
Quote
Het enige dat U dan hoeft te doen is te zorgen dat dit op papier komt voor U hem daar plaatst want ik vrees dat een klacht bij de Politie U niet veel zal opleveren buiten nog wat meer vijandigheid van de verhuurder.

Voorlopig tot er een duidelijk oplossing is zou ik hem wel laten staan  :-x
  Groetjes van Jef

Offline exciterTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 25
  • Country: 00
Re: Schotel verwijderen op last woningstichting
« Reply #10 on: August 10, 2009, 06:07:43 PM »
Vandaag stond de huismeester weer voor de deur. Hij kwam even melden dat mijn kelder eindelijk word leeggepompt (dat had ik bij de vorige ontmoeting ook duidelijk gemaakt). Ik kwam gelijk terug op het schotel verhaal en vroeg of ik de schotel dan wel op het tuinhuisje mocht plaatsen. Inderdaad was dit geen probleem. Hij gaf zelf nu ook toe dat het een flutmaatregel is en dat de schotel op het dak minder in het zicht staat dan wanneer ik de schotel op het tuinhuisje plaats. Hij zei ook nog om rustig aan te doen met het verplaatsen.

Aangezien ik erop gewezen ben dat ik het contract heb ondertekend en hierdoor geen schotel kan plaatsen zal ik dan de schotel verplaatsen, maar eerst even testen of deze net zo draait als op het dak. Dan kan iedereen bij het passeren van de zijstraat genieten van een mooie schotel.

Daarnaast kun je contracten aanvechten en is het aan een rechter om het contract te toetsen op rechtsgeldigheid van zo een contract. Een rechter kan dan een aanpassing afdwingen. Dit volgens de advocaat op mijn werk.

Bedankt voor de aandacht.
VU+ 2 Solo - 2 x Triax 78cm - 5 Lnb

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Schotel verwijderen op last woningstichting
« Reply #11 on: August 10, 2009, 06:45:17 PM »
Mooi maar toch zou ik vragen om een schriftelijke bevestiging van die huismeester om te vermijden dat er morgen weer een andere voor de deur staat om je te melden dat het niet mag op het tuinhuisje  :-x
  Groetjes van Jef

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Schotel verwijderen op last woningstichting
 

gfxgfx
gfx gfx