gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Latest oscam all images 11766 (update) 20-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72189 Posts in 11150 Topics by 6359 Members - Latest Member: enbaldric April 25, 2024, 06:57:39 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Schotel verven
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Schotel verven  (Read 10045 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Cobus R

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 5738
  • Country: nl
    • Luxsat
Re: Schotel verven
« Reply #15 on: July 05, 2009, 07:38:05 PM »
Hoe groter de schotel des te lastiger is om hem af te stellen dus dat komt met die grote zeer nauw.
Groeten Cobus R

KLIK HIER


Vu+ Uno 4K SE DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)
Mutant HD-60 (Fallback tuner)
Mutant HD-66SE DVB-C FBC (3 tuners in 1)

madmax_2000

  • Guest
Re: Schotel verven
« Reply #16 on: July 05, 2009, 08:01:28 PM »
na wat puzzelen is het toch gelukt


ik heb geprobeerd uw foto te uploaden naar mn server, mar deze slaat steeds in error.
Waarschijnlijk is de foto beschadigd :P



Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
Re: Schotel verven
« Reply #17 on: July 05, 2009, 08:04:13 PM »
merci, MadMax
 <love lux>
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

madmax_2000

  • Guest
Re: Schotel verven
« Reply #18 on: July 05, 2009, 08:08:44 PM »
graag gedaan hoor
 <The Members>

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
Re: Schotel verven
« Reply #19 on: July 09, 2009, 09:03:21 PM »
Heb hem vandaag iets beter afgericht ( iets hoger moet zetten ) .
Hij vindt nu 13 zenders meer .
Maar nog geen BVN , geen lock , maar de uitslag is goed :   63
                                                                                               87
                                                                                   bern  0
De lnb is nog maar +- 1 jaar oud zou die stuk zijn .?
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
Re: Schotel verven
« Reply #20 on: July 10, 2009, 09:47:04 AM »
 <uitroep> het moet toch de afstelling zijn .
Heb hem op 19,2 gezet en omhoog gedraaid aan de poolhoek afstellings bout en alles komt perfect door   <uitroep>
Nu is siruis 5 ° ook verbetert , maar nog niet zoals het zou moeten  <uitroep>
Wat nu wel slechter is is Thor 1 west zeeeer versclecht kwaliteit maar 9 % meer  en dat is negatief  <uitroep>
Wat zou ik moeten doen  :-D
De hele boel losmaken en de schotelvoet op de mast iets naar het westen draaien. of Oost
 of de andere vijs voor Declinatie los draaien en de schotel iets naar boven of beneden draaien. :sad:
En als dan niet lukt , mooien jullie hem komen halen en zet ik er een vaste op met vele lnb's.
                                                                            :-D
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

marina1

  • Guest
Re: Schotel verven
« Reply #21 on: July 10, 2009, 04:42:10 PM »
Probeer eens een zenderlijst in uw DB te laden (DBedit) . Het kan best zijn dat alles goed is afgesteld.
Ik heb het zelfde gehad geen lock maar met andere zenderlijst toch beeld. Ik heb ook gemerkt dat een andere image soms wel kan locken.

Ik zeg niet dat het de oplossing is maar het is het proberen waard en minder werk dan Uw schotel opnieuw af te regelen.

Mvg
M

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
Re: Schotel verven
« Reply #22 on: July 12, 2009, 06:40:50 PM »
Heb ik al gedaan , vorige week . het is de afstelling .
Denk dat de hele boel naar het Oosten moet .
Om dat ik Oost moet omhoog draaien en in het Westen dan weer moet zakken en dan is het Oosten weer slecht .
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

WOIIFTM

  • Guest
Re: Schotel verven
« Reply #23 on: December 21, 2011, 10:41:48 PM »
Oude topic, weet ik maar ik heb plannen om mijn Wavefrontier T90 een onderhoudsbeurt te geven.

Er begint zich een lichte roestvorming te vormen op de schotels en als ik er niets aan doe wordt het alleen maar erger. Ik heb een aantal mogelijkheden: behandelen tegen roest met roestvreter (na licht schuren) en dan al dan niet schilderen.

Vermits het schotel oppervlak zo vlak mogelijk moet blijven ga ik ervan uit dat licht schuren met fijn schuurpapier en dan roestvreter een minimum is. Roestvreter kan achterwege gelaten worden maar dan moet er zeker geschilderd  worden. Wat ik gelezen heb op internet is: geen metaalverf, matte verf, donkere kleur en meerdere dunne lagen. Autolak is prima geschikt.
De metaalverf kan de vlakheid van de schotel verstoren, metaalverf, glansverf en een heldere kleur (wit) kunnen de schotel té reflecterend maken waardoor je je LNB's barbecued.

Nu bestaat er ook zoiets als grondverf voor auto's, in spuitbus en deze verf bevat zink. Zink is interessant omdat het bij eventuele roestvorming 'opgeofferd' wordt waardoor roestvorming vrijwel uitgesloten is. Deze verf is mat en donkergrijs en zou dus in principe perfect zijn, alleen zijn de meningen die ik tot dusver gelezen  heb rond het gebruik van deze verf op een schotel tegenstrijdig. Aan de ene kant gaat men ervan uit dat de metaaldeeltjes in de verf voldoende klein zijn om geen (al te groot) negatief effect te hebben op signaal, de andere kant beweerd dat deze verf net wel een negatief effect heeft op het signaal van de schotel omwille van minder reflecterend. Nu weet ik dat bepaalde schotels gegalvaniseerd (verzinkt) zijn met daarop een epoxy coating.

Ik vroeg me af of er Luxsatters zijn die toevallig hun schotel geschilderd hebben en een zink primer gebruikt hebben  of zelf nuttige info hier rond gevonden hebben?

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Schotel verven
« Reply #24 on: December 21, 2011, 10:54:57 PM »
@WOIIFTM ,
Ik heb de geperforeede schotel van SKY reeds 2 maal laten schilderen dit is hier nodig met de zoute Oceaan lucht en stormen,de 1ste X met spuitbus voor Huishoudelijk gebruik ( witte frigo verf ) heeft maar 1 jaar stand gehouden ,
deze zomer voor de 2de X met acrilic verf voor metaal op waterbase en met de kwast nog steeds geen roest te bespeuren .
Lots of suc6  :cool:
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline truckerke

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: Schotel verven
« Reply #25 on: December 21, 2011, 11:06:52 PM »
@WOIIFTM ,
Als jij kwaliteits verf moet kopen die kost bijna zoveel als een nieuwe  wave T90 zonder mount 120€-kes  :cool:
en de rest heb jij reeds dan kun jij er weer enkele jaaren tegen :-)
Grts Peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Online mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8363
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Schotel verven
« Reply #26 on: December 21, 2011, 11:12:58 PM »
Het enige waar je rekening moet mee houden is de zon, nooit glanzende verf gebruiken, anders krijg je lnb gebraad.
Over al de rest zou ik niet wakker liggen, het gaat in dit geval over weerkaatsing van het signaal.
Zelfs als er metaal schilfertjes in de verf zitten gaan die weerkaatsen.
Ander is het als men de schotel achter dubbel glas zou opstellen, daar zit vaak metaal in en dat dempt dan wel de doorgave van het signaal.    
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21497
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Schotel verven
« Reply #27 on: December 22, 2011, 11:02:41 AM »
  Groetjes van Jef

aschami

  • Guest
Re: Schotel verven
« Reply #28 on: December 26, 2011, 07:26:19 PM »
Ik wil graag weten hoe groot is je schotel

en of je kunt nilesite op 7 graden ontvangen en vooral de horizontale frequentie

thanx

energy263

  • Guest
Re: Schotel verven
« Reply #29 on: December 29, 2011, 10:52:33 AM »
@Jef: kleurrijke straat heb je wel moet ik zeggen  :-o <dans>

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Schotel verven
 

gfxgfx
gfx gfx