gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Latest oscam all images 11769 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72162 Posts in 11151 Topics by 6363 Members - Latest Member: aalain115 April 26, 2024, 10:01:57 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  fijnafstelling schotel.
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: fijnafstelling schotel.  (Read 1555 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

strykerke

  • Guest
fijnafstelling schotel.
« on: April 21, 2009, 11:02:40 PM »
hallo, heb vandaag mijn schotel proberen goed af te stellen... krijg bijna alle satellieten goed binnen... juist turksat op het oosten krijg ik niet binnen en de 43 west krijg ik ook maar niet gevonden... en deze heb ik al eens ontvangen vroeger... weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen??? en heeft iemand een goeie kanalenlijst waar al de satelietposities al voorgeprogrameerd staan... de meeste kanaallijsten hebben alleen de grootse sats voorgeprogrammeerd... heb volgend materiaal... een motec diseqc rotor... een triax 110cm schotel en een dreambox 7020ci... alvast hartelijk bedankt... :police: greetz  <love lux>

Offline chevrolet

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 444
  • fortuna vitrea est
Re: fijnafstelling schotel.
« Reply #1 on: April 22, 2009, 09:27:08 AM »
Gezien het feit dat u de andere sats. gewoon ontvangt denk ik dat u het moet zoeken in de dreambox instellingen.
Ikzelf heb geen 7020 dus kan geen vergelijk maken helaas.
Staat er buiten niets in de weg? Boom?Flatgebouw?.
suc6
VU+

strykerke

  • Guest
Re: fijnafstelling schotel.
« Reply #2 on: April 22, 2009, 02:02:48 PM »
er staat niets in de weg... ik snap er niets meer van... weet niet of het ligt aan de instellingen op m'n 7020ci volgens mij staat alles goed ingesteld... ik gebruik ook de gotoxx functie heb de lengte en de breedtegraad juist ingegeven bij de instellingen... want volgens mij als je hispasat binnenkrijgt op het westen en helias binnenkrijgt op het oosten zou ik toch ook turksat op het oosten en intelsat op het westen moeten ontvangen. of heb ik dat mis... werk met nabilo maar daar zal het niet aan liggen denk ik... als iemand nog ideeen heeft of een  :-) laat het me dan aub weten tnx

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: fijnafstelling schotel.
« Reply #3 on: April 22, 2009, 09:46:14 PM »
Ik denk dat uw schotel toch nog niet correct is afgesteld, ik ontvang turksat met een 80 cm.
Wat ik je zou aanraden, met een 7020 kan je via de remote controle.
De motor stap per stap bijsturen naar oost of west, dit doe je door de go to X functie af te zetten en door te gaan via de blauwe toets
Daar staat een regel met Oost-West In. 
Probeer dit eens op turksat en zie of je signaal binnen krijgt.
Of op hispasat en als je daar verbetering van het ontvangst signaal (%) krijgt staat je schotel niet 100 % goed.

Een 3 tal maand geleden had ik iets soortgelijks , kon perfect de hispasat ontvangen maar op de 16 oost geen ontvangst meer van digifilm.
Het bleek dat de schotel een tikje was verschoven met de storm.

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline chevrolet

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 444
  • fortuna vitrea est
Re: fijnafstelling schotel.
« Reply #4 on: April 23, 2009, 07:30:48 AM »
Staan de "limieten" van uw rotor goed anders kan de rotor niet verder draaien,.. wat u ook doet.
suc6
VU+

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  fijnafstelling schotel.
 

gfxgfx
gfx gfx