gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 29, 2024, 12:34:52 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Geruchten Chat  |  Sharing binnenkort voorbij??
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Sharing binnenkort voorbij??  (Read 33889 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Sharing binnenkort voorbij??
« Reply #45 on: April 30, 2011, 12:50:43 PM »
@exciter
Met die stelling die jij hier neerpent ben ik het helemaal niet eens , wij weten echt wel beter hoe het een en ander werkt. :-?  :?
  Groetjes van Jef

Offline exciter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 25
  • Country: 00
Re: Sharing binnenkort voorbij??
« Reply #46 on: April 30, 2011, 01:03:09 PM »
Zoals jij wilt.
VU+ 2 Solo - 2 x Triax 78cm - 5 Lnb

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Sharing binnenkort voorbij??
« Reply #47 on: April 30, 2011, 03:04:10 PM »
Exciter nu al last van de warmte ?
Hoe lang draai jij al mee in de wereld van satelliet zei je ?
Over indianen verhalen gesproken, en dat de commerciële servers de emu’s ontwikkelden, wel dat is een straf indianen verhaal.
Ze maken er handig gebruik van zal je bedoelen.
Deze emu’s zijn oorspronkelijk ontwikkeld bij Dreambox fanaten die op deze manier een tweede kaart konden aanspreken uit een ander land via internet, iets wat toen zeer uitzonderlijk was. Aanvankelijk gebeurde dat  allemaal in een beperkte vrienden kring.
Maar wat wel meer gebeurd, er zijn altijd mensen die er munt willen uitslaan.
Zij hebben de ziel van het cardsharen verkocht aan buitenstaanders, die goedkoop wilden kijken (zoals u ) in plaats van te betalen aan de provider.

Maar dat heeft niks meer met het oorspronkelijke sharen van elkaars kaart te maken.
Dit is platvloerse commerce, ook ik ben 100 % tegen dit soort mensen en hun servers omdat zij geld verdienen aan iemand anders zijn kaart, of dacht je dat ze daar van elke provider een smartcard hadden.
En daar kan ik nog mee leven, maar niet dat ze er open en bloot mee te koop lopen, want zo is het beginnen opvallen bij de providers .

Het is door dit stelletje klootzakken dat men nu acties aan het ondernemen is tegen cardsharing.
Niet tegen de amateur die zijn kaartje shared met een vriend.   
Commerciële card servers worden best zo snel mogelijk van het net gehaald, want ze ruïneren de providers, TPS en Première Duitsland zijn daar een mooi voorbeeld van. 
En naar wat ga jij kijken als Canaal digitaal of TV Vlaanderen hetzelfde lot toegedeeld krijgen, omdat ze er financieel moeten mee ophouden als iedereen dan toch via een cardserver gaat kijken, naar BVN ?
En als die verdwijnen is het voor ons finaal gedaan met kijken via satelliet naar de Nederlandse zenders, de kans dat er ooit een andere aanbieder voor in de plaats zal komen is praktisch nihil.
Is dat ooit al eens bij je opgekomen of heb je zo’n egoïstische ingesteldheid dat het je geen  zak kan schelen, Ik vind dat je wel heel kortzichtig bent in deze materie.
Dat je op zoek gaat om goedkoop zoveel mogelijk zenders op satelliet te zien, daar kan ik je in bijtreden, maar niet in het feit dat je de commerciële cardservers op een voetstuk gaat zetten.

The key to happiness
Stay away from idiots

jefke9999

  • Guest
Re: Sharing binnenkort voorbij??
« Reply #48 on: April 30, 2011, 03:26:13 PM »
Waarom wil iedereen zoveel zenders, je kijkt er maximaal 10,
voor de natuurzenders? Op 5 min haal je zo'n film van het net.

Offline Cobus R

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 5737
  • Country: nl
    • Luxsat
Re: Sharing binnenkort voorbij??
« Reply #49 on: April 30, 2011, 05:21:35 PM »
Het gaat in mijn geval niet over veel zenders maar dat ik met meerdere (in mijn geval Dreambox 500HD en et9000 en een Azbox Elite nog een oude DM500 en nog een 7000 ) kan blijven sharen binnenshuis omdat ik maar maximaal 2 extra kaarten zou kunnen krijgen heb ik dus een server gemaakt van de NSLU2 om zo op meerdere boxxen te kunnen en mogen kijken met alle kanalen wie ik heb op die ene kaart.
Groeten Cobus R

KLIK HIER


Vu+ Uno 4K SE DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)
Mutant HD-60 (Fallback tuner)
Mutant HD-66SE DVB-C FBC (3 tuners in 1)

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Sharing binnenkort voorbij??
« Reply #50 on: April 30, 2011, 07:00:14 PM »
Natuurlijk Cobus, daar zit het hem nu, als ze anticardshare maatregelen gaan treffen, dan is het 9 van de 10 keer in huis ook gedaan met sharen , en dan wordt het een bijzonder dure zaak voor velen onder ons of misschien het einde van onze hobby.
En dat allemaal voor een paar malloten die voor een paar jaar alles bijna gratis wilden.
In het geval van cardsharing, zou het wel eens kunnen dat de rekening uitgesteld wordt en dat degenen die nu via een grote payserver kijken, later voor al hun toestellen een kaart mogen gaan kopen en betalen.
Je zal ze horen, terwijl ze zelf aan de basis liggen.

Interne Cardsharing is prachtig en er gaat geen provider van op de fles, zelfs niet als je nog eens deelt met een Belg of een Nederlander buiten het land van herkomst.
Zolang we maar een abonnement hebben bij onze landelijke provider zullen ze er zich ook niet echt aan storen.
 
Het leverde ons vandaag in elk geval een uniforme box af, die door velen geliefd en ondersteund werd, waar we rechtstreeks van kunnen genieten , kant en klare zenderlijsten , plug-ins , prachtige tools en véél ondersteuning.

Maar ook hier lopen we alweer tegen hetzelfde soort mensen aan, die liever clone boxen kopen dan het originele.
Benieuwd hoe lang deze voordelen nog gaan duren, want nu reeds ziet men dat er bijna een stilstand is van nieuwe tools en plugins omdat alles zo versnipperd is.
Maar ja, leg dat maar eens uit aan iemand met een € symbool voor zijn ogen.

Clone boxen zijn tijdelijk goedkoper, als morgen deze namakers het zelf moeten waarmaken met hun eigen software.
D.wz. zonder de Enigma 1 of 2 software van Dream multimedia te stelen, dan wordt het een heel ander verhaal.

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Cobus R

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 5737
  • Country: nl
    • Luxsat
Re: Sharing binnenkort voorbij??
« Reply #51 on: April 30, 2011, 07:37:20 PM »
en weet je wat nog het mooiste is dat cardsharen zelfs is toegestaan ook door Canal digitaal want die hebben speciaal voor Hotels (wat ik toen gelezen hebt) speciale kaarten waarmee men kan sharen in dat Hotel maar als ik nu een payserver pakt wie er honderden clients aan hebben hangen en dus grof geld verdient die kunnen toch zo via een hotel eigenaar een kaart aanschaffen van bv Canal Digitaal er er zijn mensen genoeg in het buiteland wie dat willen/kunnen ben ik van overtuigd en is dus eigenlijk hetgeen wat ze willen bereiken de pay servers de lucht uit krijgen nog niet gelukt.
Groeten Cobus R

KLIK HIER


Vu+ Uno 4K SE DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)
Mutant HD-60 (Fallback tuner)
Mutant HD-66SE DVB-C FBC (3 tuners in 1)

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Sharing binnenkort voorbij??
« Reply #52 on: April 30, 2011, 07:51:19 PM »
Als ik sommige van die uitspraken lees kan ik mij niet van de bedenking ontdoen dat die zijn geschreven door iemand die nauwelijks iets van het satelliet gebeuren af weet.

Want zonder hen had niemand ooit de moeite genomen om een emu programma te maken.En dan zag niemand iets
Deze vond ik er zelf helemaal over en behoeft voor de kenners geen verder uitleg.

Daarnaast zijn praktisch alle forums onder beheer van dezelfde commerciële jongens.
Ik hoop dat je hiermee ook ons forum niet bedoeld , ik ben trouwens in contact met vele forums en al die Forums zouden liever die commerciële servers weg hebben.

Ik hoef nu alleen nog maar simpel het internet op om programmaatjes te downloaden die jullie voor ons hebben gemaakt.
Stel dat alle forums geld gaan vragen vóór dat je zo een programmetje / Image of Tool kunt downloaden  :P en dan  :sad:
Of straffer nog stel dat je eerst van elk forum een betalend lid moet worden om te kunnen lezen of downloaden. :P

Dus hebt respect voor wat de forums belangeloos doen , regel iets met vrienden om te ( testen ) en vergeet die commerciële servers want zij verknoeien onze hobby enkel voor het winstbejag.

Voor de rest kan ik mijn collages volledig bijtreden in wat zij schrijven.
  Groetjes van Jef

madmax_2000

  • Guest
Re: Sharing binnenkort voorbij??
« Reply #53 on: April 30, 2011, 08:58:08 PM »
Ik denk dat het inderdaat de warmte is dat dit gefrusteer ophaalt.
Zoals jef en ander al duidelijk maken.

ieder doet wat hij wilt, maar laat de beschuldigingen achterwege, deze zijn gebasseerd op lucht.  :-?
hoelang die exciter  in het satelliet wereldje bezig mag zijn, zal mij een rotzorg zijn. Hij komt bij mij over als een beginner, alleen al door zijn reactie. <banaan>

voor de rest denk ik maar
 <Pease>

Offline wvv

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2276
  • Country: nl
Re: Sharing binnenkort voorbij??
« Reply #54 on: April 30, 2011, 10:51:47 PM »
Zo is het maar net.

Er zijn altijd van die cowboys die het beter weten,als de indianen.
Maar goed we storen er ons wel aan,en terecht.
Dat soort mensen die dit aan de mand brengen hebben zelf tot weinig benul,en laten zich meestal zelf misbruiken door een payserver te nemen.

Al met al,zijn er ook nog mensen,met goede bedoelingen voor de hobby.
en weten daar ook juist mee om te gaan,en proberen daar geen munt uit te slaan,en zo hoort dat ook :cool:

Dus wat mij betreft is dit weer van een frusterende hobby mens,die niet weet,wat wel en niet mag.

Laten we ons maar geen zorgen maken,over ons eigen.Dat ze de mensen op diverse aanbied sites die het verzieken voor de goede mensen.
Flink op hun donder geven,voor die misleidende praktijken.

 :-)
1.Dreambox 800 HD se
2.Zgemma-Star H1 Sat en Cabel
 




>19,2°>23,5°>28,2°>13°Hotbird.

Offline rs232

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 319
  • Country: nl
  • Donateur
Re: Sharing binnenkort voorbij??
« Reply #55 on: May 02, 2011, 06:34:12 PM »
Nog 1 foute reactie van die exciter en bannen die gast!! :-o
RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + Openvix 4.2 met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 2 + Domoticz,
Raspberry PI 3 + Pi-Hole
Raspberry PI 4 2GB + Libre-elec met Kodi, Hyperion Ambilight en Netflix

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Sharing binnenkort voorbij??
« Reply #56 on: May 02, 2011, 06:56:03 PM »
 <nono> Neen hoor want ieder heeft binnen de spelregels het recht zijn mening te uiten.
  Groetjes van Jef

ProX

  • Guest
Re: Sharing binnenkort voorbij??
« Reply #57 on: May 03, 2011, 11:07:21 AM »
Ik zie eigenlijk het probleem niet echt. Ik ga er toch vanuit dat iedereen die satelliet kijkt toch een CD abonnement heeft? Als dat zo is dan is sharing, commercieel of niet toch eigenlijk niet zo'n probleem? En net wat hier al geopperd is, je kan toch maar 1 kanaal te gelijk kijken en de meerwaarde van al die zenders zie ik eigenlijk niet zo. Al hoewel het gedoogd wordt is het ook niet correct als je een film download. Ik vindt dat gelijk staan aan commercieel gebruik van sharing. Je pakt immers de filmproducent, net als je bv CD pakt met sharing.

Offline mike25

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 125
Re: Sharing binnenkort voorbij??
« Reply #58 on: May 03, 2011, 11:18:14 PM »
is het al toevallig al voorbij met sharing ? ik heb geen beeld meer op de tvv zenders wel zie ik seca groen worden maar geen beeld

Offline wvv

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2276
  • Country: nl
Re: Sharing binnenkort voorbij??
« Reply #59 on: May 03, 2011, 11:26:49 PM »
Restart u softcam maar eens :cool:
1.Dreambox 800 HD se
2.Zgemma-Star H1 Sat en Cabel
 




>19,2°>23,5°>28,2°>13°Hotbird.

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Geruchten Chat  |  Sharing binnenkort voorbij??
 

gfxgfx
gfx gfx