gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Latest oscam all images 11769 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72162 Posts in 11151 Topics by 6363 Members - Latest Member: aalain115 April 26, 2024, 06:49:03 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  arabsat toevoegen monoblock
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: arabsat toevoegen monoblock  (Read 2710 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline sattosTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 273
arabsat toevoegen monoblock
« on: January 28, 2009, 11:13:47 PM »
hallo,

momenteel ziet mijn instelling als volgt uit,

schotel 100cm,monoblock(hotbird en astra1).

nu is mijn vraag is het mogelijk om arabsat 26 graden aan toe tevoegen?Ik wil graag arabsat(badr) astra1 en hotbird ontvangen.
Met losse lnb"s kan dat wel maar ik heb een monoblock.Hoe zit het met die switch?



Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: arabsat toevoegen monoblock
« Reply #1 on: January 29, 2009, 12:20:21 PM »
Hi,

Ik zou toch gaan voor een 120 cm. schotel, weet uit ervaring, dat dit een voor Nederland zwakkere satelliet is, net als Nilesat.
En in een Monoblok zit al een switch, dus vervangen door 3 losse LNB´s en aparte DiSEqC-switch.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline sattosTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 273
Re: arabsat toevoegen monoblock
« Reply #2 on: January 30, 2009, 12:21:09 AM »
hallo,

dus ik moet 3 losse lnb"s hebben en een switch gebruiken.dus maw die monoblock kan ik niet gebruiken?

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: arabsat toevoegen monoblock
« Reply #3 on: January 30, 2009, 08:38:26 AM »
Hi,

Ik denk dat je die monoblock niet kunt gebruiken, want daar zit een switch in. Voor een extra LNB, heb je nog een switch nodig en dat in combinatie werkt niet. Heb wel her en der gelezen dat er iets is als een commited switch, maar of het daar mee kan?. Maar LNB´s zijn toch niet zo duur en een nieuwe switch ook niet.
Wat Arabsat betreft moet je sowieso aan een grotere schotel. Er hangt niet één satelliet op 26 gr. oost, maar meerdere.
Die kun je normaal gezien wel met één schotel ontvangen, maar daar ze niet allemaal ´n even sterk signaal hebben, zou ik gaan voor 120 cm.
Kijk maar eens op: http://www.flysat.com/badr26.php   en klik rechtsboven in de tabel op footprints.
 

Greetz, Togan.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline sattosTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 273
Re: arabsat toevoegen monoblock
« Reply #4 on: January 30, 2009, 09:25:40 PM »
als ik een splitter tussen steek dan zou het moeten werken

Offline dwaas

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4784
  • Country: nl
Re: arabsat toevoegen monoblock
« Reply #5 on: January 30, 2009, 09:37:49 PM »
splitter  :sad:

Offline sattosTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 273
Re: arabsat toevoegen monoblock
« Reply #6 on: January 30, 2009, 11:37:57 PM »
van monoblock komt een kabel----->deze kabel insteken in de splitter------>uit splitter komen dan 2 kabels----->deze 2 kabels in de switch steken(hotbird en asta)

dan losse lnb ook in de switch steken-----?van de switch gaat een kabel naar de ontvanger

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: arabsat toevoegen monoblock
« Reply #7 on: January 31, 2009, 08:32:55 AM »
Die combinatie ga je nooit in orde krijgen.
De schotel is al aan de kleine kant en dan nog eens gaan spelen met een LNB die 7 graden moet meeloensen vanop de zijkant van de 19.2 LNB.
Dat komt nooit goed, wat gaat daar nog aan signaal binnen komen?

Normaal is de regel, dat men de LNB voor de zwakste satelliet in het midden zet, en zeker in dit geval.
Dat zou de 26° zijn, alleen in combinatie met sterke Astra op 19.2° Oké.
Maar wat met Hotbird 26°-13° = 13 graden.
Of uw schotel Hotbird nog gaat zien is hier de vraag en Hotbird is ook al niet te sterk.
Veel ontvangst zal er niet zijn.
Ik denk de enige oplossing hier is, een motor plaatsen met grotere schotel.

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: arabsat toevoegen monoblock
« Reply #8 on: January 31, 2009, 10:19:10 AM »
Ik heb ook al gezegd dat de schotel te klein is.
Maar het voornaamste in het verhaal is dat het met een splitter ZEKER niet gaat werken.
Een draaibare oplossing is ook mijn voorkeur, uit ervaring. Maar de schotel moet zeker naar 120 cm. Dit vanwege de "zwakke" Arabsat.
Nadel van een motorgestuurde schotel kan de plaatsing zijn.
Is voor sommige mensen mischien wat technisch. En een klein nadeel; de zaptijd is wat langer.
Ik heb een 150 cm. schotel, met een 120-er draaibaar, beide met twin LNB en werkt met DiSEqC switch.
Een kabel van de 150-er gaat naar tuner 2 van mijn Topfield, de andere naar tuner 1. Kan ik als ik via de 150-er wat opneem, met de draaibare naar andere zenders zappen.
De switch heb ik geplaatst tussen de motor en LNB en het werkt perfect.
Waarom 150-er?, omdat ik in Anamur Turkije anders de Nederlandse zenders niet ontvang.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline dwaas

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4784
  • Country: nl
Re: arabsat toevoegen monoblock
« Reply #9 on: January 31, 2009, 02:28:59 PM »
splitter klinkt allemaal nogal onduidelijk want er zijn ook handmatige A-B switches, met zo'n switch gaat het wel werken op natuurlijk het probleem van de afmetingen van de schotel na dan  :-x

Offline sattosTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 273
Re: arabsat toevoegen monoblock
« Reply #10 on: January 31, 2009, 09:42:26 PM »
arabsat(26)-astra(19) en hotbird(13)is 100% te ontvangen met 110 meter schotel(triax).

waarom ik zo zeker van ben,mijn overbuurman heeft zo een opstelling,dus vandaar.Hij heeft wel losse lnb"s.

maar ik zit met een switch en die hef ik op met een splitter.

afstellen hoe gaat dat?een zwakke satelliet in het midden?

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  arabsat toevoegen monoblock
 

gfxgfx
gfx gfx