gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.002 (update) 10-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72201 Posts in 11152 Topics by 6356 Members - Latest Member: nights April 18, 2024, 06:43:29 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  satelietconfugiratie
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: satelietconfugiratie  (Read 1332 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline leegzakskeTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 35
satelietconfugiratie
« on: December 02, 2008, 12:08:49 AM »
Beste vrienden
 Ik heb een draaibare schotel maar niet een automatishe (geen disecq)
dus een oud model
als ik naar een ander sateliet wil kijken moet ik handmatig mijn schotel draaien met mijn daartoe behorende afstandsbedienig
dat gaat heel goed  ik ben het al zo gewend

mijn vraag is nu:welke satelietcofugiratie moet ik nu nemen op mijn dreambox 7020 om al mijn satelieten vast te zetten en hoe gaat dit? groetjes 

madmax_2000

  • Guest
Re: satelietconfugiratie
« Reply #1 on: December 02, 2008, 08:18:53 AM »
@ leegzakske
 <welcome to luxsat>

dat zal denk ik niet gaan, omdat je de schotel draait. ipv de rotor.

maar voor nog geen 50 euro heb je al een goede discq rotor dat scheelt je een hoop werk en kan je lekker binnenblijven en de rotor met je dreambox aan  sturen :P

johank

  • Guest
Re: satelietconfugiratie
« Reply #2 on: December 02, 2008, 02:27:37 PM »
madmax heeft gelijk wat betrefd het deel van het draaien. Dat kan je dus niet vanuit de dreambox laten doen, voorzover ik weet  :-x

Een ander punt is de "herkenning" van de sat na het handmatig draaien.
Nu er is vrijwel geen enkeel receiver die de sat echt herkent. Ze nemen gewoon aan dat die sat die ze vinden ook diegene is die bij de gevonden positie hoort.

Dat betekend dat jij voor alle sats gewoon op kunt geven LNB 0  (dat is de satndaaard waarde die Dreambox  aan LNBs geeft voor een zenderlijst op een draaibaar systeem.  Op de tweede pagina (achter  blauwe knop)  voor 1 van de sats zeggen dat je met diseqc 1.1 (of 1.0) werkt) en daar dan 2 regels lager voor LNB 1 kiezen.  De andere sats met LNB ) keuze nemen dan alee deze instelling over en daar hoef je dan ook niets meer aan te passen.
Dus gewoon tegen de dreambox zeggen dat je een draaibaar systeem hebt (bij installatie van een image voor uitgebreide diseqc optie kiezen.
en dan bij een sat de instelling aanpassen (daarmee schakel je de usals zoek actie op de DB uit, die bij jou alleen mar in de weg zou zitten).

En dan kan je gewoon de schotel laten draaien zoals je gewent was.
zodra de schotel dan op een sat gericht stat zal de dreambox ook de kanalen van die sat geven (als ze in de zenderlijst staan.  :-x

Maar eerlijk is eerlijk mat een goede diseqc roter  gaat het allemaal veel mooier (gaat vanzelf als het goed ingesteld is)

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  satelietconfugiratie
 

gfxgfx
gfx gfx