gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 19-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72203 Posts in 11152 Topics by 6357 Members - Latest Member: edward87 April 20, 2024, 06:36:25 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  schotels, lnb's ed
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: schotels, lnb's ed  (Read 2025 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mightymike

  • Guest
schotels, lnb's ed
« on: November 17, 2008, 09:13:41 PM »
wij gaan volgend jaar verhuizen,. en ik wil dan ook alles aansluiten via sateliet en dreambox, maar voorheen was het zo dat je voor elke stb een sateliet moet hebben,.. maar kan dat tegenwoordig ook anders? dus 1 schotel voor 4 stb's? het zou bij ons dan gaan om 4 stb's waarvan 1 of 2 in hd qualiteit en de rest gewoon,..

wat voor schotel en wat voor LNB's zouden we dan aan moeten schaffen?
ik heb altijd vernomen dat alps goede lnb's zijn,.. maar welke types voor welke tv stream (dus hd en gewoon)

kunnen jullie me daar iets verder mee helpen?

Offline EL Bandito

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 10060
  • LuxSat Forum, het verbindend element in satellite.
    • LuxSat Satellite
Re: schotels, lnb's ed
« Reply #1 on: November 17, 2008, 09:21:30 PM »
Als je HD kanalen wilt ontvangen kun je met elke LNB uit de voeten.

Zorg wel dat je een schotel hebt die goed staat uitgericht, want de HD kanalen hebben

een kleinere foutmarge dan de gewone SD kanalen.

Als je het kunt plaatsen zou ik zeggen kies een Triax van ca. 80 cm met een multi feed houder ook van Triax.

Daar kun je 4 LNB's opzetten voor de belangrijkste satellieten: Astra 1-2-3 en Hotbird.

johank

  • Guest
Re: schotels, lnb's ed
« Reply #2 on: November 17, 2008, 09:35:58 PM »
Kleine aanvulling, als die LNBs dan elk QUAD lnb's zijn kan je met die ene schotel met die 4 LNB's op 4 ontvangers (STBs) op elk van die 4 STB alle 4 Sats ontvangen !
Er zijn hier een par topics waar je een aansluit overzicht in kunt vinden.

Wil je nog meer sats of wil je 4 sats die verder uitelkaar liggen als de door El Bandito genoemde Sats dan moet je  voor bv een Wave Frontier gaan.

mightymike

  • Guest
Re: schotels, lnb's ed
« Reply #3 on: November 17, 2008, 09:42:05 PM »
Kleine aanvulling, als die LNBs dan elk QUAD lnb's zijn kan je met die ene schotel met die 4 LNB's op 4 ontvangers (STBs) op elk van die 4 STB alle 4 Sats ontvangen !
Er zijn hier een par topics waar je een aansluit overzicht in kunt vinden.

Wil je nog meer sats of wil je 4 sats die verder uitelkaar liggen als de door El Bandito genoemde Sats dan moet je  voor bv een Wave Frontier gaan.

wat ik gelezen had bij jullie op de site, is dat je met een multiswitchbox 1 quadlnb (dus 4 satelieten) dan kan verdelen over 4 stb's? of heb ik dat verkeerd?

johank

  • Guest
Re: schotels, lnb's ed
« Reply #4 on: November 17, 2008, 10:06:51 PM »
Ja dat heb je verkeerd !

1 Quad LNB heeft 4 uitgangen. zeg voor het gemak: uitgang A, uitgang B, uitgang C, uitgang D.
en stel deze LNB staat gericht op Astra 1 (19,2 Oost)

en je hebt 4 receivers ik geef ze even namen: Huiskamer, Keuken, Slaapkamer en Logeerkamer.

Okay als jij nu uitgang A rechtstreeks aansluit op Huiskamer,
en als jij dan uitgang B rechtstreeks aansluit op Keuken,
en als jij dan uitgang C rechtstreeks aansluit op Slaapkamer,
en als jij dan uitgang D rechtstreeks aansluit op Logeerkamer,

Dan kan jij op alle 4 ontvangers Astra 1 ontvangen zonder dat je een (multi)-switch box nodig bent.

wil je echter meer sats ontvangen en bv ook op de ander STB kunnen ontvangen dan heb je switchen nodig.
Voor elke STB met meer als 1 LNB heb je dan een switch nodig.

Voorbeeld:
Astra 1 (19,2) Quad LNB 1 heeft 4 uitgangen. zeg voor het gemak: uitgang 1A, uitgang 1B, uitgang 1C, uitgang 1D
Astra 3 (23,5) Quad LNB 2 heeft 4 uitgangen. zeg voor het gemak: uitgang 2A, uitgang 2B, uitgang 2C, uitgang 2D
Astra 2(28,2) Quad LNB 1 heeft 4 uitgangen. zeg voor het gemak: uitgang 3A, uitgang 3B, uitgang 3C, uitgang 3D

dan gaan 1A en 2A en 3A naar Switch 1 (4 in / 1 out) en van switch 1 gaat de outpoort dan naar STB Kamer
dan gaan 1B en 2B en 3B naar Switch 2 (4 in / 1 out) en van switch 2 gaat de outpoort dan naar STB Keuken
dan gaan 1C en 2C en 3C naar Switch 3 (4 in / 1 out) en van switch 3 gaat de outpoort dan naar STB Slaapkamer
dan gaan 1D en 2D en 3D naar Switch 4 (4 in / 1 out) en van switch 4 gaat de outpoort dan naar STB Logeerkamer.

mightymike

  • Guest
Re: schotels, lnb's ed
« Reply #5 on: November 17, 2008, 10:12:15 PM »
Ja dat heb je verkeerd !

1 Quad LNB heeft 4 uitgangen. zeg voor het gemak: uitgang A, uitgang B, uitgang C, uitgang D.
en stel deze LNB staat gericht op Astra 1 (19,2 Oost)

en je hebt 4 receivers ik geef ze even namen: Huiskamer, Keuken, Slaapkamer en Logeerkamer.

Okay als jij nu uitgang A rechtstreeks aansluit op Huiskamer,
en als jij dan uitgang B rechtstreeks aansluit op Keuken,
en als jij dan uitgang C rechtstreeks aansluit op Slaapkamer,
en als jij dan uitgang D rechtstreeks aansluit op Logeerkamer,

Dan kan jij op alle 4 ontvangers Astra 1 ontvangen zonder dat je een (multi)-switch box nodig bent.

wil je echter meer sats ontvangen en bv ook op de ander STB kunnen ontvangen dan heb je switchen nodig.
Voor elke STB met meer als 1 LNB heb je dan een switch nodig.

Voorbeeld:
Astra 1 (19,2) Quad LNB 1 heeft 4 uitgangen. zeg voor het gemak: uitgang 1A, uitgang 1B, uitgang 1C, uitgang 1D
Astra 3 (23,5) Quad LNB 2 heeft 4 uitgangen. zeg voor het gemak: uitgang 2A, uitgang 2B, uitgang 2C, uitgang 2D
Astra 2(28,2) Quad LNB 1 heeft 4 uitgangen. zeg voor het gemak: uitgang 3A, uitgang 3B, uitgang 3C, uitgang 3D

dan gaan 1A en 2A en 3A naar Switch 1 (4 in / 1 out) en van switch 1 gaat de outpoort dan naar STB Kamer
dan gaan 1B en 2B en 3B naar Switch 2 (4 in / 1 out) en van switch 2 gaat de outpoort dan naar STB Keuken
dan gaan 1C en 2C en 3C naar Switch 3 (4 in / 1 out) en van switch 3 gaat de outpoort dan naar STB Slaapkamer
dan gaan 1D en 2D en 3D naar Switch 4 (4 in / 1 out) en van switch 4 gaat de outpoort dan naar STB Logeerkamer.

duidelijk!,

ik ga eens beetje tekenen en rekenen,..
ik woon zelf in noord holland (Obdam) welke winkel kenk het best hier in de buurt pakken? of hebben jullie niet veel ervaring met satwinkels hier in de buurt?
ik zie trouwens ook dat er lnb's zijn die speciaal zijn voor astra1 ??

zijn er geen universele lnb's? die voor alle sats werken?

en owja,.. voor een gemiddelde lcd tv die NIET hdmi is welke dreambox raden jullie dan aan de 7020si?
en welke dreambox voor HDMI ?

groet,

michael

johank

  • Guest
Re: schotels, lnb's ed
« Reply #6 on: November 17, 2008, 10:32:58 PM »
Quote
ik woon zelf in noord holland (Obdam) welke winkel kenk het best hier in de buurt pakken?
Ik heb geen idee  :twisted:
Quote
of hebben jullie niet veel ervaring met satwinkels hier in de buurt?
Ik totaal niet !
Ik denk dat dat voor eennpaar anderen onder ons ook geldt :twisted:
Kijk gewoon eerst eens bij de forumsponsoren of er daar een van dicht bij jouw in de buurt zit.


Quote
ik zie trouwens ook dat er lnb's zijn die speciaal zijn voor astra1 ??
Nu dat is vreemd, want ik ken ze niet en ik weet ook niet wat er dan zo bijzonder aan zou moeten zijn.
lees straks ook bij (*)

Quote
zijn er geen universele lnb's? die voor alle sats werken?
Vrijwel alle digitale LNBs zijn Universale LNBs ! die kunnen zowel analoog als digitaal ontvangen !
er zijn enkel afwijkingn geweest, dat waren LNBs die enkel digitaal konden ontvangen, maar voor zover ik weet worden die al jaren niet meer gemaakt en zal je die in de winkel dus ook niet meer tegenkomen.

* de afwijkking van die hoogstwaarschijnlijk bedoeld wordt met die zgn LNB voor Astra 1,
is een Duo LNB (2 koppen op 1 huis en ook maar 1 uitgang.)
Deze LNB kan dan bv Astra 1 en Hotbird of Astra 1 en Astra 3 ontvangen (dus 2 sats op 1 LNB-huis)

Deze LNBs hebben een ingebouwde switch die niet met andere switchen kan samenwerken.
Wil je dus meer sats als de 2 van die DUO LNB ontvangen, dan heb je dus niets aan die Duo LNBs !

Gaat het je alleen maar om die 2 Sats ja dan is de Astra 1 en Astra 3 DUO LNB er ook in de versie Quad.
dan heb je dus geen extra switchen meer nodig.
Volgens mij is er van de Astra 1/Hotbird DuoLnb geen quad versie. dus daar heb je helemaal niets aan !

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  schotels, lnb's ed
 

gfxgfx
gfx gfx