gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Latest oscam all images 11769 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72162 Posts in 11151 Topics by 6363 Members - Latest Member: aalain115 April 26, 2024, 07:26:17 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  advies gevraagd
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: advies gevraagd  (Read 4048 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shakey

  • Guest
advies gevraagd
« on: November 16, 2008, 09:50:17 PM »
Hallo Satvrienden,

Nu T*S al een tijdje zwart is en het er niet naar uitziet dat er nog licht gaat komen, overweeg ik een andere schotel te gaan kopen (Wavefield) om Astra1, 2, 3, Hotbird en Atlantic Bird te kunnen zien. Op AB3 zitten voor zover ik kan zien een aantal franse zenders FTA, maar klopt dat eigenblijk wel?
Daarnaast is mijn vraag of er anderen zijn die ervaring hebben met de opstellin voor jullie g die ik votor ogen heb.k Is dat een gonede optie of zijn er abetere?
Alvadst bedankt voor jullie reacties,

mvg Gert

johank

  • Guest
Re: advies gevraagd
« Reply #1 on: November 16, 2008, 10:33:20 PM »
Wave field zegt mij niets, wave frontier wel  :twisted:
maar nu ken ik ook maar weinig schotelmerken dus dat zegt niets !

Astra 1 (19,2 Oost), Astra 3 (23,5 Oost), astra 2 (28,2 Oost) samen metEurobird 1 (18,5 Oost)op 1 LNB,
en Atlanticbird 3 (5,0 west) kunnen inderdaad samen op een Wave Frontier T90.
Of ze ook samen op de kleine Wave Frontier kunnen weet ik niet.

en ja kingofsat geeft in zijn lijst ook een groot aantal Franse FTA zenders aan.
dus dat klopt wel.

Offline dwaas

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4784
  • Country: nl
Re: advies gevraagd
« Reply #2 on: November 16, 2008, 10:35:22 PM »
wavefield/wavefrontier is hetzelfde hoor  :smile:

johank

  • Guest
Re: advies gevraagd
« Reply #3 on: November 16, 2008, 10:57:26 PM »
Okay meester !  :-o

kan je dan ook uitsluitsel geven of dit ook op de kleine Wave Field/Frontier kan ?

Offline dwaas

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4784
  • Country: nl
Re: advies gevraagd
« Reply #4 on: November 16, 2008, 11:18:11 PM »
zal krap worden en advies in dit geval is toch wel om de t90 te nemen  :-x

shakey

  • Guest
Re: advies gevraagd
« Reply #5 on: November 17, 2008, 05:13:56 PM »
Bedankt voor de reacties.
Is het zelf afstellen van zo'n Waveforntier een beetje te doen? Als ik de instructies op het net lees, is het misschien niet iets voor een amateur, of valt dat mee?

gr, Gert

Offline EL Bandito

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 10060
  • LuxSat Forum, het verbindend element in satellite.
    • LuxSat Satellite
Re: advies gevraagd
« Reply #6 on: November 17, 2008, 08:08:07 PM »
Bedankt voor de reacties.
Is het zelf afstellen van zo'n Waveforntier een beetje te doen? Als ik de instructies op het net lees, is het misschien niet iets voor een amateur, of valt dat mee?

gr, Gert


Ik zou toch advies en/of hulp vragen aan iemand, die reeds met succes zo'n schotel heeft afgesteld.

ivo

  • Guest
Re: advies gevraagd
« Reply #7 on: November 17, 2008, 08:21:15 PM »
met z on waveforntier heb ik geen ervaring ,maar,,,
 met een gewone 90cm schotel kan men met een beetje doe het zelf  vier sats laten werken
 19.2/13/7/en 5ab
 of 23.5 gaat lukken betwijfel ik want dan zitten we op de rand van de schotel
 nu als je 4 lnb rekent + 1 swith heb je al een rotor en kun je alles ontvangen :P

johank

  • Guest
Re: advies gevraagd
« Reply #8 on: November 17, 2008, 09:42:29 PM »
Sommige mensen vinden het in elkaar zetten (als dat nog nodig is) van de wave frontier al moeilijk !
Ja dan zullen die het uitrichten beslist te moeilijk vinden.

Heb je vaker schotels uitgericht en heb je dat met erg eenvoudige hulpmiddelen altij gemakkeljk kunnen doen, dan kan je met iets meer moeite ook een wavefrontier uitrichten, zeker als je dan nog een paar tips hier leest.

Gemiddeld genomen denk ik dat de doorsnee gebruiker hier er toch wel wat moeite mee heeft.
Je kan, net als El Bandito aangeeft, via het forum altijd vragen of er in jouw omgeving Iemand met wat ervaring is die jou daar even bij helpen wil.

Houdt er ook rekening dat het beslist geen lichte schotel.
Als hij op en lage voet(poot) komt valt het nog bestmee, maar als hij een een muur moet hangen is dat in je eentje eigenlijk niet te doen !
Okay Ik heb hem in mij eentje aan de muur gehangen, maar dat is echt niet voor iedereen weggelegd.
Dus sowieso raad ik je aan om het met z'n tweeën te doen, als hij aan een muur moet hangen.
En als die ander dan ervaring met een WF heeft is dat gelijk meegenomen  :-x

Offline dwaas

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4784
  • Country: nl
Re: advies gevraagd
« Reply #9 on: November 18, 2008, 10:18:07 AM »
vergelijkbaar met de wavefield/wavefrontier is de visiosat big bisat echter veel lichter en veel makkelijker af te stellen door de minder ervaren schotelaar  :-x

met inderdaad een beetje advies en tips is de t90 ook erg goed zelf af te stellen hoor  :cool:

Offline BaseSat

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 885
    • Gateway to the Damage-Web private home Network
Re: advies gevraagd
« Reply #10 on: November 18, 2008, 10:58:11 AM »
En welk van de 2 is beter?

groetjes sven
Dreambox 7020 S + 160 GB HD + DVD/RW player
Dreambox 800 + 200 GB HD
Dreambox 8000 + 500 GB HD &
Humax 5400

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: advies gevraagd
« Reply #11 on: November 18, 2008, 02:13:52 PM »
Merhaba,

Kleine aanvulling op "AB3", de zenders zoals FR2, etc.
worden in de Seca norm uitgezonden en misschien moet je dan in je receiver-menu iets aanpassen.
Elke receiver is weer anders, dus hoe en wat weet ik ook niet.
Verder moet je TV ook Seca kunnen weergeven, anders zie je alles in zwart/wit.

Selamlar, Togan.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

johank

  • Guest
Re: advies gevraagd
« Reply #12 on: November 18, 2008, 03:50:38 PM »
En welk van de 2 is beter?

Beter? dat is een rekbaar begrip!
Gaat dat enkel om de kwaliteit van het ontvangen signaal ? dan denk ik nauwelijks een verschil.
gaat het daarnaast ook om mogelijkheden?  Dan biedt de Wave frontier iets meer mogelijkheden.

---

Gaat het enkel om Hotbird, Astra 1, Astra 3 en Astra 2.
en je wilt niet te veel werk van het plaatsen enz hebben, neem dan een Triax 100cm met multi LNB houder.

Gaat het om iets meer zender, zeker waarbij de uitersten wat verder uit elkaar liggen, en je wilt nog steeds niet teveel werk aan het plaatsen besteden, neem dan de Visiosat Big Bigsat.

Wil je echter veel dicht naast elkaar liggende sats dan geeft dat op de Visiosat problemen en op de waveFrontier niet (nauwelijks). Dit door de extra spiegel die voor de schotel hangt.
schotel bundelt de nevel aan signaal, kaatst die naar de extra spiegel, en deze speigelt de bundels (nog steeds als bundels!) een eindje uit elkaar terug, dus op de LNB rail zit er meer ruimte tussen deze signaalbundels, en zo kan je bv voor Astra 1 en Astra 3 rustig LNBs met dikke koppen nemen en heb je dan nog ruimte over.

Ik denk dat ik het zo goed opgesomt heb, heren schotel experts? (reakties welkom :twisted:)

En ja dan is je keuze dus afhankelijk van wat je zelf wilt. We kunnen daarin moeliijk een keuze voor jullie maken. Dat zou alleen gaan als we echt precies weten wat jullie willen (we jullie dus ook iets beter kennen)
Zelf geeft ik dus eigenlijk nooit een bindend advies voor 1 merk/model schotel, ik leg een paar mogelijkheden naast elkaar.
Je kunt (en moet, hoe lastig dat dan misschien ook nog is) dan je eigen keuze maken.
maar ja, dat hoort ook bij je eigen verantwoordelijkheid  :)

Uitzondering:
In het geval van BaseSat (ik weet hoe hij zijn hobby bedrijft  :twisted: :cool:) zou ik de WF kiezen (veel sats op vaste LNB dus korte zaptijden en snelle decodering).
En er een grote (draaibare ?) bij nemen voor bv Nilesat.
Andere optie 80-100cm draaibaar vvor wat buiten bereik van WF ligt bv Hispasat) en nog een min of meer vaste (draaibaar met hand) grote (140 cm of groter) voor bv Nilesat en/of eventueel een andere sat die een grote dish verlangt.

Deze echt complete (ja er kan nog meer  :-?) en dus echt dure opstelling is echter niet voor iedereen nodig,
de meesten hebben meer aan een paar gerichte voorstellen, waaruit ze dan hun keuze kunnen maken.

en weer Base Sat als voorbeeld,
zou hij bv al de VisoSat BIg BigSat hebben, dan zou ik hen voorstellen om eerst de draaibare en de grote vaste er naast te haneg en te kijken of dat hem al voldoet.
Zo ja dan is hij klaar, zo nee dan is gelijk duidelijk dat de extra kosten en moeite voor een WF lonend zijn.
In zijn speciale geval brengt de overstap van Visiosat naar WF  (zonder daarbij draaibaare schotel te nemen) weinig winst tegen wel stevige kosten. terwijl eerst nemen van draaibaarsystem wel veel winst levert tegen minder kosten.

Er zullen genoeg mensen zijn waar deze overstap wel lonend kan zijn, maar dat hangt af van wat je precies ontvangen wil.
Is jouw hele ontvangst wens  te behappen door de WF en niet door de Visosat, Ja dan kan aanschaf van WF  (met inkommsten uit verkoop van Visiosat) geste worden tegen over houden van Visosat met uitgaven aan bv draaibaar systeem.

Waar BaseSat in mijn ogen toch niet aan een draaibaar systeem ontkomt (zelfs al heeft denk ik  :twisted:)
met dan daarbij de hele grote schotel, daar ligt die onkosten vergelijking dus wat anders en kan je het dus ook op een andere manier benaderen.

Je ziet het blijft altijd afhankelijk van jullie persoonlijke wensen.

@BaseSat, ik weet niet of jouw vraag algemeen was of voor serieuse persoonlijke voorlichting was bedoeld,
maar ik heb je maar even als voorbeeld gebruikt en gelijk het maximum toebedeeld   :-o
Ik hoop dat je me deze service  :twisted: niet kwalijk neemt  :cool:

Offline BaseSat

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 885
    • Gateway to the Damage-Web private home Network
Re: advies gevraagd
« Reply #13 on: November 18, 2008, 05:10:51 PM »
Was serieus bedoeld heb nu de Visiosat de normale niet de big versie. Ben er zeer over te spreken. Maar aangezien me vader dat ook wil 4 koppen.
Zit ik toch serieus te denken aan de T90. Dan mijn Visiosat naar me pa. Draaibaar kan ook maar dan heb je weer het probleem is voor 1 receiver...

Aangezien ik zelf veel weg ben verhuur ik ook paar kamers hier in me huis aan een paar Duitsers. Die hebben ook een aansluiting in hun kamer plus een DB. Dus om nu 4 draaibare op te hangen is beetje absurd. Dat is de rede van me vraag. Weet wel al op de T90 kunnen veel koppen. Denk wel inderdaad dat het een dure overstap gaat worden. Aangezien ik elke LNB quatro wil hebben!

Dat Quatro heb dan ook weer te maken de buren links naast me en rechts naast me kijken ook via me schotel dus ja veel receivers die aangestuurd moeten worden. Heel gedoe hier zal er eens wat foto's van maken en posten!

En het begon allemaal in Oostenrijk zat daar 6 mnd voor me werk en dat gekke orf 1 en 2 beu was haha.... Stond daar ook een Schotel op het dak. Daar dus me eerste dreambox gekocht de 7020. Week was het kloten en daarna oeps hey dit is leuk. Mede dankzei nachtfalke was tip die ik kreeg van een collega in Oostenrijk...  en later zeker veel geleerd van Luxsat waar ik nu elke dag even alles lees!!   

Vind het zeker niet erg Johan K heb er serieus over na lopen denken een draaibare erbij en de rest zo laten maar wil ook me buren weer mee laten kijken (ze betalen mee aan de nieuwe opstelling dus ja)

Groeten Sven
Dreambox 7020 S + 160 GB HD + DVD/RW player
Dreambox 800 + 200 GB HD
Dreambox 8000 + 500 GB HD &
Humax 5400

Offline dwaas

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4784
  • Country: nl
Re: advies gevraagd
« Reply #14 on: November 18, 2008, 06:59:07 PM »
quad zijn het die je nodig zal hebben en geen quattro  :cool:

heb nog wel een stel gebruikte liggen die een paar maanden gebruikt zijn  :-x

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  advies gevraagd
 

gfxgfx
gfx gfx