gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.002 (update) 10-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72201 Posts in 11152 Topics by 6356 Members - Latest Member: nights April 19, 2024, 12:58:30 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  2 schotels + 2 twin monoblocks
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: 2 schotels + 2 twin monoblocks  (Read 1573 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline robvdbTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 104
  • Country: be
    • Welcome to My website
2 schotels + 2 twin monoblocks
« on: October 20, 2008, 06:54:36 PM »
hallo,

voor mij een tien punten vraag, voor jullie misschien een heel eenvoudige vraag.
volgende situatie: ik heb 2 schotels hangen. eentje met een twin monoblock voor Astra 1 en Astra 3 en een tweede schotel met een Twin monoblock voor Hotbird en Astra 1.
In totaal 3 ontvangers, 1 gewone FTA ontvangen en 2 dreamboxen, eentje van de DBs is aangesloten op de 1ste schotel (Astra 1 en 3) en de 2de is aangesloten op de 2de schotel (Hotbird en Astra1).
Als ik nu op de eerste DB (Astra 1 en 3) ook Hotbird wil kunnen ontvangen, en ik wil dit doen via een multi-switch 3/4 (waarop ik 2 LNBs kan aansluiten), ga ik dan problemen krijgen met de ontvangst van Astra 1, omdat deze op beide lnbs wordt binnengehaald?
Of gaat die opstelling zoals hierboven beschreven helemaal niet?   
groetjes
Rob

DM500HD Gemini2-510
MaxDigital XP1000 OpenPli

Offline dwaas

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4784
  • Country: nl
Re: 2 schotels + 2 twin monoblocks
« Reply #1 on: October 20, 2008, 07:10:57 PM »
het probleem zit hem in het feit dat je met een switch de huidige lnb's niet kan schakelen  :?

Offline robvdbTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 104
  • Country: be
    • Welcome to My website
Re: 2 schotels + 2 twin monoblocks
« Reply #2 on: October 20, 2008, 07:48:47 PM »
dus moet ik altijd separate lnbs nemen, per aangestuurde sateliet, om ze via multi switch te kunnen aansturen? Mogen het dan wel Duo lnb's zijn?
groetjes
Rob

DM500HD Gemini2-510
MaxDigital XP1000 OpenPli

johank

  • Guest
Re: 2 schotels + 2 twin monoblocks
« Reply #3 on: October 20, 2008, 08:34:35 PM »
De zgn monoblokken zij Duo LNBs.

mono is één, dus 2 koppen op 1 blok dus 1 uitgang voor 2 sats.
Duo is 2 personen die samen 1 lied zingen, dus 1 uitgang voor 2 sats.
Zoals je ziet de werking is het zelfde.

Deze koppen van deze LNB worden via een ingebouwde switch geschakeld, zodat je elke sat apart ontvangen kan.

En deze ingebouwde switchen werken niet samen met andere Switchen.

Vandaar dat je zodra je dus 3 of meer Sats wilt ontvangen op 1 receiver, je niets meer aan deze LNBs hebt.

Elke sat die je wilt ontvangen moet dus zijn eigen LNB hebben ! En dat mogen/kunnen dus geen monobloks of duoLNBs zijn. Ook niet als je slechts 1 kop daarvan wilt gebruiken.

De andere vraag is of het problemen geeft als je 2 maal dezelfde Sat wilt aansluiten op 1 switch.
Nee dat geeft geen problemen, de receiver (en de switch) herkennen niet op welke sat ze staan.
(die info moet jij ze geven via het menu) Dus de reciever (en switch) zullen daar geen moeite mee hebben.

Goed als ik goed begrijp heeft de switch die jij wilt gebruiken 3 ingangen en 4 uitgangen.

Dan zou je het volgende kunnen overwegen:
neem voor elke Sat (op 1 schotel) een Single LNB,
sluit deze op de switch aan en ga dan van de switch naar beide receivers. (Elk een eigen uitgang van de switch)
dan heb je dus slechts 1 schotel nodig.

Andere optie is om op 1 schotel voor elek sat een twin LNB (of een quad, GEEN quatro!) te nemen.
je neemt dan voor beide recievers een 4IN/1OUT switch.

Elke uitgang 1 (of A) van de LNBs sluit je dan op de eerste switch aan en die sluit je dan op de eerste receiver aan, elke uitgand 2 (of B) sluit je dan op de 2e switch aan en die sluit je dan op je 2e receiver aan,

Ook dan ben je met 3 LNBs en 1 schotel klaar.

Bij quad LNBs zou je dan voor de derde ontvanger nog een derde 4/1 switch moeten hebben, weer je dan elke 3e uitgang van de LNBs op aansluit en die derde switch dan aansluiten op je derde receiver.
Ook dan ben je met 3 (wel iets duurdere) LNBs en 1 schotel klaar.

----

De goedkoopste oplossing is de 2e DB en de FTA ontvanger samen op 1 schotel met Astar 1 en 3 of Astra 1 en Hotbird.
en voor de 1e DB 3 single LNBs en een geschikte switch nemen.

Offline robvdbTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 104
  • Country: be
    • Welcome to My website
Re: 2 schotels + 2 twin monoblocks
« Reply #4 on: October 20, 2008, 09:07:14 PM »
ok bedankt, got the picture...  :cool: :drink: :merci:
groetjes
Rob

DM500HD Gemini2-510
MaxDigital XP1000 OpenPli

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  2 schotels + 2 twin monoblocks
 

gfxgfx
gfx gfx