gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Latest oscam all images 11766 (update) 20-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72187 Posts in 11150 Topics by 6359 Members - Latest Member: enbaldric April 25, 2024, 12:42:55 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Attisat FL500, Kathrein BAS 62, SelfSat H10D, NeoVia VH-200 TWIN -> vlakschotels
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Attisat FL500, Kathrein BAS 62, SelfSat H10D, NeoVia VH-200 TWIN -> vlakschotels  (Read 2475 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DutchMidiMan

  • Guest
 <The Members>;

Van bovestaande merken vlakschotels, heeft daar iemand ervaringen mee?
(installatie, gebruik, op- of aanmerkingen?)

Als ik de techn. specs lees, is het ruisgetal wel wat hoger dan de gemiddelde LNB (wat wel een relatief begrip is, heb ik op dit geweldige forum gelezen).

Maar het plaatsen van een "normale" schotel is alhier een moeilijke zaak, dus vandaar, vlakschotel.

Ik lees dat een vlakschotel vergelijkbaar is met een 60/70 cm schotel.

En ik heb begrepen dat er modellen zijn, zoals de SelfSat H10D2 en de NeoVia VH-200 TWIN die twee LNB's aan boord hebben.
En dat is mooi met m'n nieuwe DM 7025+ met twin tuners. Dat lijkt mij smullen geblazen!

Mijn vragen;
- Wie heeft ervaringen met (1 of meerdere van) deze producten?

- Ik wil nog steeds een draaibare installatie, nog iets specifieks belangrijk voor vlakschotels in een dergelijk geval?

- Is het verstandig twee aparte vlakschotels op 1 draaibare installatie te gebruiken of liever 1 vlakschotel met twee LNB's aan boord?
(het aantal vlakschotels met twin LNB is bij "mijn" leverancier helaas beperkt tot de NeoVia VH-200 TWIN, ze voeren blijkbaar de SelfSat H10D2 niet)

- Door het relatief lage gewicht kan ik volstaan met een tegelvoet 4x30x30, correct?

- Nog een voorkeur voor een bepaald merk of type vlakschotel? (of een afrader?)

PS: Ter informatie, de installatie zal geplaatst worden op een garage met een plat dak, met, grote dank aan El Bandito (smak, smak) een rubberen mat.

Mucho bedankt alvast!


Offline EL Bandito

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 10060
  • LuxSat Forum, het verbindend element in satellite.
    • LuxSat Satellite


Als je een Twin tuner gaat aanschaffen, kies dan voor een vaste schotel opstelling.

Want als je een programma op Hotbird 13.0 oost wilt opnemen, kun je geen zender bekijken

op bijvoorbeeld Astra 19.2 oost.

Ikzelf heb op mijn DB7025 op de 1e tuner een Triax 110 cm met Multifeed houder

> 13.0 - 19.2 - 23.5 - 28.2 oost, en op de 2e tuner van de DB7025 zit een Triax 110 cm

met Moteck 2100 SG motor aangesloten.

De bedoeling is dat ik de schotel hieronder ga monteren, i.p.v. de draaibare opstelling,

maar nog even centjes sparen.


DutchMidiMan

  • Guest
De Twin Tuner heb ik al, de motor ook.

Maar de schotel zal dus een vlakschotel worden.  :D

Ben dus benieuwd naar de ervaringen met vlakschotels.

Ben het helemaal met je eens dat jou opstelling ideal is, maar is voor mij helaas geen optie.

Ik ga nu ff rustig in een hoekje zitten kwijlen tot het over gaat Cheesy

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Attisat FL500, Kathrein BAS 62, SelfSat H10D, NeoVia VH-200 TWIN -> vlakschotels
 

gfxgfx
gfx gfx