gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 06:00:12 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  110 cm draaibaar - toch maar tegelvoet?
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: 110 cm draaibaar - toch maar tegelvoet?  (Read 8619 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline dwaas

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4784
  • Country: nl
Re: 110 cm draaibaar - toch maar tegelvoet?
« Reply #15 on: May 02, 2008, 09:17:56 PM »
als je een schotel dus mag plaatsen tot zeg maar 80 cm. zonder vergunning dan zou ik gewoon voor een triax 78 cm. gaan draaibaar als je veel satellieten wil gaan ontvangen of met multi lnb houder als je een paar satellieten wil gaan ontvangen met vaste opstelling.

het geheel kan je op een kleine tegelvoet plaatsen zonder problemen en als je voor vast gaat kijk dan ook eens naar de multytenne want die is ook zo gek nog niet hoor  :cool:

zover ik uit het verhaal op kan maken ben je gewoon bang voor te weinig signaal en vandaar het liefst zo groot mogelijke schotel,
zelf heb ik een triax 64 cm draaibaar getest en dit gaf erg weinig uitval, zeker op de populaire satellieten waar je toch het meeste naar zal kijken en deze zenden krachtig uit en kan je met een 45 cm. schotel al goed ontvangen.

neem een voorbeeld aan de multytenne, erg kleine schotel maar door zijn kwaliteit en goed brandpunt toch met slechtere weersomstandigheden weinig tot geen uitval  :-x

toets jezelf eens vanaf de andere kant met de vragen,

hoeveel zenders wil ik gaan ontvangen en moet ik wel met alle geweld draaibaar  :sad:
welke talen kan ik nog iets mee want er zijn satellieten waar ik niet op kom vanwege het taaltje

best lastig een juiste keuze maken maar met nadenken en navragen kom je er echt wel  :-x

DutchMidiMan

  • Guest
Re: 110 cm draaibaar - toch maar tegelvoet?
« Reply #16 on: May 03, 2008, 06:47:54 PM »
Beschuit, het is "geboren";

- Triax schotel 88 cm
- tegelvoet-mount
- draaibaar middels Moteck motor.
- Edison Twin LNB.
- 2x 30 meter grond-coax (hoewel ik het zeer waarschijnlijk niet in de grond ga doen).
In 1 ruk door van LNB naar DB 7025+, dus minste verliezen.

Dus goed geluisterd naar jullie ( :merci:).

Het was overigens ook niet duidelijk of die SelfSat draaibaar gebruikt kunnen worden.
Mocht het wel proberen, maar ja, de nadelen (zie hierboven) zijn toch wel groter dan de voordelen.

Uiteraard satellietcompas (neen, geen electronische, gewoon compass met satellieten aangegeven), goede f-connectoren, en afschermrubbers.

Het is dat ik dit weekend BBQ met de familie heb, want anders was ik al aan de slag gegaan  :-x

Ga lekker toch op de garage-dak monteren middels tegelvoet, en hopelijk kom ik er mee weg.  <achter>

Nu nog ff het forum nalezen voor een spoedcursus "hoe monteer ik een schotel en richt ik", maar dat lijkt mij ook geen groot probleem.
Geduld, lezen, leren, opnieuw proberen, weer lezen, leren, vragen stellen, en hopelijk snel genieten.

Bedankt u allen voor uw wijsheid en adviezen!

Binnnenkort meer van deze n00b

Offline EL Bandito

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 10060
  • LuxSat Forum, het verbindend element in satellite.
    • LuxSat Satellite
Re: 110 cm draaibaar - toch maar tegelvoet?
« Reply #17 on: May 03, 2008, 06:59:15 PM »
Wat doe je nou als je op Astra1 een zender wilt opnemen,

en tegelijkertijd naar een zender op Hotbird wilt gaan kijken  :sad:

Offline tonto54

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 991
  • Country: nl
  • NR 1 van GELDERLAND
Re: 110 cm draaibaar - toch maar tegelvoet?
« Reply #18 on: May 03, 2008, 07:50:09 PM »
Wat doe je nou als je op Astra1 een zender wilt opnemen,

en tegelijkertijd naar een zender op Hotbird wilt gaan kijken  :sad:

Ja daar hadden we effe niet aan gedacht.  <Jammer>
denk dat de beschuitjes weer de kast in kunnen   :?
Zonde van de DB7025

Tonto54

Offline EL Bandito

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 10060
  • LuxSat Forum, het verbindend element in satellite.
    • LuxSat Satellite
Re: 110 cm draaibaar - toch maar tegelvoet?
« Reply #19 on: May 03, 2008, 07:54:27 PM »

Jawel, wel aan gedacht en ook besproken, zie hieronder:


Als je een Twin tuner gaat aanschaffen, kies dan voor een vaste schotel opstelling.

Want als je een programma op Hotbird 13.0 oost wilt opnemen, kun je geen zender bekijken

op bijvoorbeeld Astra 19.2 oost.

Ikzelf heb op mijn DB7025 op de 1e tuner een Triax 110 cm met Multifeed houder

> 13.0 - 19.2 - 23.5 - 28.2 oost, en op de 2e tuner van de DB7025 zit een Triax 110 cm

met Moteck 2100 SG motor aangesloten.

De bedoeling is dat ik de schotel hieronder ga monteren, i.p.v. de draaibare opstelling,

maar nog even centjes sparen.


DutchMidiMan

  • Guest
Re: 110 cm draaibaar - toch maar tegelvoet?
« Reply #20 on: May 04, 2008, 09:52:15 AM »
Ik zal de schotel gebruiken ter aanvulling van mijn D*g*tenne installatie.
Daar heb ik alle NL zenders al op, de schotel is ter aanvulling.

Ik zal schotel hoofdzakelijk gebruiken om eens wat anders te zien dan de rotzooi die vaak op NL zenders uitgezonden wordt.

Kijk erg veel naar NGC en Discovery.

Natuurlijk was ik vantevoren er van bewust dat opnemen van een programma op 1 satelliet en kijken naar een programma op andere satelliet met een draaibare set een no-go zou zijn, tenzij je een mutlifeed (en de nodige aanpassingen) gebruikt.

Mijn 1e stap is zien wat er allemaal "in de lucht hangt", en als het nodig is, t.z.t. eventuele aanpassingen doen.

En ik hoop dat ik een redelijk setje nu heb om daar eens aan te gaan proeven.

Zie het als een hobby, ben zo benieuwd naar deze nieuwe "wereld".

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: 110 cm draaibaar - toch maar tegelvoet?
« Reply #21 on: May 04, 2008, 12:00:56 PM »
Dan is het natuurlijk iets anders en hebt U eigenlijk geen 7025 Twin decoder nodig , en in dit geval zou ik opteren voor de nieuwe 800 HD decoder maar dat is natuurlijk enkel mijn mening  :-x
  Groetjes van Jef

johank

  • Guest
Re: 110 cm draaibaar - toch maar tegelvoet?
« Reply #22 on: May 04, 2008, 02:03:31 PM »
Nu ik heb mij ook een keer laten beraden dat ik geen dreambox 7020 nodig zou hebben,
omdat een andere receiver (degene die ik nu heb) alles wat ik zou willen goedkoper en gemakkelijker bieden kon.

En hoewel ik echt wel een fan ben van de machine die ik nu heb, verlang ik noch steeds naar een DB7020 of 7025, (die kan dingen die ik ook graag wil en die toendertijd helemaal niet besproken werden.)
Ik heb geen spijt dat ik mijn receiver gekocht heb, maar wel spijt dat ik de DB7020/7025 niet gekocht heb.

Die staat dus nu echt nog op mijn verlanglijstje voor zodra ik weer eens wat geld te besteden heb.

Daarbij komt dat er altijd wat kan veranderen in de Sat wereld of aan iemands wensen.
Bijvoorbeeld :meer ervaringen maakt zekerder en dan durft man ook de wat moeilijkere zaken aan.
het gebeurdt dus vaak dat iemand denkt dat is voor mij te moeilijk en dat wil ik nooit, en dan later denkt dat durf en kan ik toch wel en daarom wil ik dat nu ook.

Omgekeerd komt Het ook voor dat iemand zicHzelf volledig overscHat Heeft, een lang niet alles uit zijn apparaat Haalt wat dat apparaat kan.

Men moet dus altijd voor zicH zelf goed overleggen wat de wensen en de mogelijkHeden zijn,
en wat die in de toekomst kunnen zijn.

DutchMidiMan

  • Guest
Re: 110 cm draaibaar - toch maar tegelvoet?
« Reply #23 on: May 04, 2008, 03:40:23 PM »
Klopt, wellicht overdone op sommige punten, maar ik spaar liever door en koop dan iets goeds, dan dat ik nu iets koop waarvan ik weet dat ik er later spijt of nadeel, etc, etc van heb of krijg.

Zo is HD vooralsnog niet aan mij besteed omdat mijn televisie dat niet ondersteund.

Ja, maar wat als je televisie het begeeft, krijg je vrijwel HD-ready, of full-HD, hoor ik sommige denken.
Tja, dat zie ik dan wel weer.

Toekomstvast is niets, behalve belasting betalen, etc  Cheesy

Ik hoef niet het mooiste of duurste, ik wil iets goeds.

De 7025+ Twin, met zelfs nog een extra DVB-T kaart en Conax CI, zodat ik, ls het nodig is, de keuze-vrijheid heb.
Ik heb er voor gespaart, en keek er al meer dan een jaar lang naar uit.
Hobby-en doe ik graag, ik ben mij ervan bewust wat de nadelen van schotel-ontvangst zijn, en ook van de DB 7025+.

En 110 cm was een keuze omdat ik aan kanaal-surfen wil doen, maar omdat het draaibaar gewenst was, is het 88 cm geworden.

Alleen had ik er geen rekening mee gehouden toen ik het "satelliet-virus" kreeg een paar weken geleden, dat ik ook nog met de plaatsing (lees: welstandsnota) rekening moest houden. Maar dat is overkomelijk.


DutchMidiMan

  • Guest
Re: 110 cm draaibaar - toch maar tegelvoet?
« Reply #24 on: June 29, 2008, 04:53:30 PM »
Ondertussen staat de 88 cm schotel op tegelvoet al meer dan een maand op het platte dak, en vooralsnog geen op- of aanmerkingen gehad, ik kan er dus blijkbaar mee doorgaan! :-o

Nu komt het uitrichten, daar kom ik nog niet helemaal uit;
- Moteck SG-2100A-motor
- Triax 88 cm
- twin-LNB
- DM 7025+ met twin-tuner

Omdat ik een tegelvoet gebruik, is het toch een kwestie van de motor op "0", schotel op het zuivere zuiden plaatsen (180 graden), en dan je locatie-gegevens invoeren in de DM7025+

Of heb ik na al dat lezen toch iets belangrijks over het hoofd gezien?  :P


LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  110 cm draaibaar - toch maar tegelvoet?
 

gfxgfx
gfx gfx