gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 19-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72203 Posts in 11152 Topics by 6357 Members - Latest Member: edward87 April 19, 2024, 09:29:40 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Advies voor T90 met satconn diseqc 10/1 en dreambox 7025
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Advies voor T90 met satconn diseqc 10/1 en dreambox 7025  (Read 9476 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bozo

  • Guest
Advies voor T90 met satconn diseqc 10/1 en dreambox 7025
« on: February 02, 2008, 04:43:20 PM »
Ik heb vorig jaar een wavefield aangeschaft waar nog steeds wat quad lnb's bij moeten, en die zullen dus ook geschakeld moeten worden. (er hangen nu 3 twin lnb's aan met twee diseqc's 4/1)
Als ik het goed heb is het met quatro lnb's en multiswitchen duurder en omslachtiger dan met quad en diseqcswitch?
De bedoeling is om 10 lnb's op de t90 te zetten die aan een paar dreamboxen e.d. moeten.
Nou heb ik een diseqc gezien voor 10 lnb's, de satconn 10/1
Een diseqc waar meer aan kunnen zijn er niet?
Of is er een goedkoper alternatief, want al met al worden 3x een satconn 10/1 en de lnb,s een dure aanvulling en wil daarom graag een goede keuze maken.

groetjes

Offline dwaas

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4784
  • Country: nl
Re: Advies voor diseqc t90
« Reply #1 on: February 04, 2008, 02:21:33 PM »
tja goedkoop is het inderdaad niet maar het werkt wel pefect op je dreambox  :cool:

je kan je zelf afvragen of je alle posities op elke ontvanger wil hebben want je zou kunnen beginnen met 1 ontvanger die alles posities ontvangt en de andere 4 posities  :-x

bozo

  • Guest
Re: Advies voor diseqc t90
« Reply #2 on: February 05, 2008, 08:13:39 PM »
Okee, ik ga er vanuit dat ik een goede keuze maak met de satconn.
Mja, eigenlijk wil ik geen beperkingen qua ontvangst maar aan de andere kant wil ik de uitgave toch wel wat in het reële houden voor de hobby.
Misschien is het dan een idee om aan de 7025 één satconn diseqc 10/1 te hangen, voor de kijk-tuner zeg maar, en één diseqc 4/1 om op te kunnen nemen met de andere tuner op de gangbare satellieten.
Dan hoef ik maar 4 quads en kunnen de andere 6 twin lnb's worden waarvan 1 aansluiting naar de 7025(kijktuner)gaat en de andere naar een andere dreambox, bespaar ik een satconn en de diseqc 4/1 heb ik al.
Ben ik nog te volgen?  :o
Of probeer ik nu te creatief te wezen en kan dat niet zo werken op de 7025?

johank

  • Guest
Re: Advies voor diseqc t90
« Reply #3 on: February 05, 2008, 09:01:13 PM »
Prima te volgen :twisted:

en gaat nog werken ook :)  :37party-smiley-019:

Alleen heb ik een vraag?
Quote
de andere LNB's twins voor naar een andere Dreambox.
Ik dacht dat daar de 4 quad ook al op aangesloten werden?

Even voor het gemak de Quad noem ik A-D, de anderen E t/m J)

Van alle LNB's de uitgangen 1 naar de Satconn en vandaar naar de 7015 (kijktuner).

Van de LNB's A t/m de poorten 2 via switch 4/1 naar andere Dreambox.
(Hier kan je natuurlijk ook andere LNB's kiezen.

---

Nu heb je jouw 2e switch 4/1 nog over, daar zou je de poorten 3 van LNB's A t/m D op kunnen zetten maar ook een poort van de twin LNB's.


Je ziet je hebt de keuze uit nog 3 maal 4  (A-D) en 6 maal 1(E tm J) voor de beide 4/1 switchen die je hebt,
als je 6 twins neemt.
Je kunt ook eerst genoegen nemen met 3 2e-handse singel LNB's, dan heb je net de 3 Twin die je nu al hebt en de 4 quads die je aanschaft, eerst ook wel genoeg mogelijkheden voor je beide 4/1 switchen, denk ik.

Ben je nu iets goedkoper klaar en kan je later altijd nog uitbreiden met quads als je dat tegen die tijd dan misschien liever wilt


overrigens, of er  switchen zijn waar nog meer LNB's op kunnen?
Ik dacht het wel maar die zijn dan ook gelijk echt duur.
dan kan je beter een zgn huiscentrale nemen
,een diseqc manager die meer Inpoorten heeft (tot maximaal 18 dacht) en die daarbij dan ook nog meerdere Uitpoorten heeft (4 tot 10 dacht ik)
Dan heeft elke reciever de keuze uit elke LNB.
Maar ja het prijskaartje  voor zo'n huis centrale  :D


Overigens vraag ik me af of je zo'n Satconn 10/1 in Nederland wel kunt kopen, want ik vindt alleen maar Duitse adressen op het internet als ik naar Satconn 10/1 zoek

bozo

  • Guest
Re: Advies voor diseqc t90
« Reply #4 on: February 05, 2008, 11:09:40 PM »
Bedankt voor het meedenken.
Ik moest het 2x lezen voor ik er beeld bij kreeg, maar toch  :)
Ja, de 2e dreambox wil ik ook 10 satellieten op kunnen ontvangen (het hobby-pruts hoekje voor div. ontvangers)
Ik ga eerst 2x satconn 10/1 en 4x quad lnb's aanschaffen naast de 3 twin lnb's die ik al heb, de 3 nieuwe twin lnb's laat ik even rusten, misschien kom ik binnenkort een paar gebruikte tegen voor een prikkie en anders kan het altijd nog.
Ik heb dan eerst wel even wat te prutsen en te sneupen met 7 satellieten.
Vraag ik me alleen nog af hoe het zit met de ruimte tussen de lnb's bij astra 1 en 3 bijvoorbeeld , past dat bij de T90 met een normaal formaat quad lnb?
De satconn is gewoon te koop en te bestellen in nederland, adres en prijs is hier eventueel bekend maar ik ga eerst hier even horen bij een sponsor voor ik daar wat bestel.
Sponsor hier behulpzaam laten zijn en dan ergens anders kopen omdat er een paar euri verschil in zit is niet netjes.
Owja, die zgn huiscentrale/diseqc manager die meer Inpoorten heeft, kan ik helaas niets over vinden, niet dat ik hem wil hebben maar als hobbyist wil ik natuurlijk alles weten en bekijken.

Offline BaseSat

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 885
    • Gateway to the Damage-Web private home Network
Re: Advies voor diseqc t90
« Reply #5 on: February 06, 2008, 09:13:25 AM »
Overigens vraag ik me af of je zo'n Satconn 10/1 in Nederland wel kunt kopen, want ik vindt alleen maar Duitse adressen op het internet als ik naar Satconn 10/1 zoek

google eerste pagina die komt  :-) (49,95)

Ga dit topic eens goed volgen hehe
Dreambox 7020 S + 160 GB HD + DVD/RW player
Dreambox 800 + 200 GB HD
Dreambox 8000 + 500 GB HD &
Humax 5400

johank

  • Guest
Re: Advies voor diseqc t90
« Reply #6 on: February 06, 2008, 11:10:45 PM »
Quote
google eerste pagina die komt   (49,95)
Nu dat had ik al gedaan,
en heb het nu noch ees weer gedaan, maakt echter geen verschil,
ik weet niet of die 49,95 van jou aangeeft dat het voor bijna 50% nederlandse adressen zijn,
maar dan zie ik dat toch anders.

ik vind met googlen alleen maar 1 internetwinkel en die is mij:
A. niet bekend en daar was ook geen winkeladres van te vinden, dus daar koop ik zowiezo niets
overigens is die 22.50 Euro duurder als op de duitse adressen !! (32,50 tegen 55.00 !)
dus als die 49,95 bedoelt is om een prijs in euro's aan te geven dan is die gewoon nog steeds
17,45 euro te hoog.

B. koop ik Zo wie zo niets bij internetwinkels. Ik koop alleen van mensen die ik in de ogen kijken kan en die ik kan horen praten, of die ik op een andere manier beoordelen kan, dan weet ik wat voor vlees ik in de kuip heb, Dus komen voor mij meestal alleen zaken in de buurt in aanmerking.

De andere zaak (internetwinkel, met een 4 in de naam) daarvan willen de pagina's niet eens openen,
dus die is ook geen keuze.
En de rest van de nederlandse sites zijn Forums en dus ook geen winkels.

Dus blijft mijn opmerking : "Geen nederlands adres te vinden", volledig overeind staan.


Daarbij komt dat geen van de sponsors bij mij in de buurt wonen,
dus kopen bij een sponsor gaat al helemaal niet

Offline dwaas

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4784
  • Country: nl
Re: Advies voor diseqc t90
« Reply #7 on: February 06, 2008, 11:16:11 PM »
hmm nederlandse site gevonden voor 38,95 en deze programmeerd hem netjes in de modus naar keuze  :P


johank

  • Guest
Re: Advies voor diseqc t90
« Reply #8 on: February 07, 2008, 12:47:58 AM »
Nu dan heb ik blijkbaar een andere google als jullie, want zo'n site vind ik niet.

Eigenlijk had ik gehoopt bij een klein winkeltje info te kunenn vinden  maar die site is op het moment wegens vernieuwing niet toegankelijk

Offline BaseSat

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 885
    • Gateway to the Damage-Web private home Network
Re: Advies voor diseqc t90
« Reply #9 on: February 07, 2008, 03:12:50 AM »
zeg geen naam maar begint met een M meer zeg ik niet ........

Maar www.google.nl mag wel  <uitroep>
Dreambox 7020 S + 160 GB HD + DVD/RW player
Dreambox 800 + 200 GB HD
Dreambox 8000 + 500 GB HD &
Humax 5400

johank

  • Guest
Re: Advies voor diseqc t90
« Reply #10 on: February 08, 2008, 01:13:48 AM »
Nu ik weet niet wie hier met mijn voeten speelt, mijn PC, mijn Browser, of Google.nl (of .com  of enz),
Maar echt niet te vinden. zelfs niet de combinatie van een paar grote namen met een "M" met "Satconn" 10/1.
Er komt gewoon niets zinnigs.  :?

En het grappige is dat normaal ik juist degene ben die alles voor iedereen kan vinden.  :twisted:

Je zou haast denken dat ik geboycot wordt  <dans>.

Is wel  jammer, want op zich heb ik wel belang bij zo'n switch mits niet al te duur.
Maar heb eenvoudig geen tijd om daar dagenlang naar te zoeken. dus gaat het voorlopig gewoon over .


Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Advies voor diseqc t90
« Reply #11 on: February 08, 2008, 08:31:04 AM »

  Groetjes van Jef

josthebos

  • Guest
Re: Advies voor diseqc t90
« Reply #12 on: February 08, 2008, 06:04:02 PM »

Offline EL Bandito

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 10060
  • LuxSat Forum, het verbindend element in satellite.
    • LuxSat Satellite
Re: Advies voor diseqc t90
« Reply #13 on: February 08, 2008, 06:51:28 PM »


Plaatjes zeggen meer dan woorden.

johank

  • Guest
Re: Advies voor diseqc t90
« Reply #14 on: February 09, 2008, 01:28:49 AM »
@ Jef, de door jouw genoemde site vond ik wel, maar vond daar alleen de 2/1 en de 4/1 versie (toen ik zocht) en niet de 10/1, Terwijl zoals jouw afbeelding laat zien het eigenlijk niet over het hoofd te zien is.
Misschien heb ik me door de vogorde laten foppen. Afgebeeld 10/1 > 2/1 > 4/1,
terwijl ik natuurlijk zodra ik de 2/1 vindt via de 4/1 naar de 10/1 wil scrollen, en ja daar staat hij dan niet.
Ieder hanteert zo zijn eigen logica.  :)


@ Jos, het door jouw genoemde adres komt bij mij via google niet boven drijven als ik op staconn 10/1 zoek  :sad:
En ja dat zijn verschrikkelijke scherpe en aantrekkelijke prijzen.
Hoop dat je me niet kwalijk neemt dat ik eerst , met dit voorbeeld erbij, ga kijken of ik ze in Groningen zo gek kan krijgen om  het mij voor een vergelijkbare prijs te leveren. (Is voor mij op de fiets te doen  :twisted:)
Mochten ze dat niet willen dan weet ik nu waar ik terecht kan.

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Advies voor T90 met satconn diseqc 10/1 en dreambox 7025
 

gfxgfx
gfx gfx