gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.002 (update) 10-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72201 Posts in 11152 Topics by 6356 Members - Latest Member: nights April 19, 2024, 02:32:58 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Astra dubbel LNB configuratie
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Astra dubbel LNB configuratie  (Read 1833 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline hwtTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 24
Astra dubbel LNB configuratie
« on: January 07, 2008, 10:28:17 PM »
Ik heb een dubbel LNB op Astra gericht plus een enkele LNB op Hotbird. Van de dubbele Astra LNB gaat 1 kabel direct naar mijn slaapkamer. De andere kabel gaat samen met de kabel van Hotbird (juist ja de enkele LNB) naar mijn diseq switch. Vervolgens de enkele uitgang van mijn Diseq naar mijn Dreambox 7020. So far so good. Nu heb ik een dubbele LNB (voor de beide Astra`s gekocht) met ingebouwde diseq.
Hoe configureer ik nu mijn installatie? Wat moet ik er nog bij kopen om het te laten werken met elkaar?? Ben dankbaar voor een constructief antwoord.

johank

  • Guest
Re: Astra dubbel LNB configuratie
« Reply #1 on: January 07, 2008, 11:38:52 PM »
De DiSEqC switch in de Duo LNB voor Astra 1 en 3 wil normaler wijze niet samen werken met andere DiSEqC switchen.
(Note: Duo is 2 zangers met 1 lied, dus LNB met 2 koppen met 1 uitgang).

een logische installatie zou nu dus zijn de Duo LNB op de ene receiver
en de Twin- LNB samen met Hotbird op de andere.
(Note: Twin/tweeling  is 2 kinderen{zelfstandig denkend/werkend uit 1 ei, dus Twin LNB is 1 Kop met 2 uitgangen met eigen signaalkeuzes).

ER is een theorie dat je toch de Duo-LNB met aan andere diseqc switch kunt koppelen,
maar daarvoor zou je dan twee inpoorten (poort 1 en 2 !!) van de normale switch met elkaar moeten verbinden en de Dou LNB op en van deze twee poorten moeten aansluiten.

De theorie zegt dat als dan de receiver kiest voor poort 1 Hij dan dus bij de Duo uitkomt en daar naar Kop 1 schakelt,
en dat als de Receiver schakelt naar Poort 2 hij dan ook bij de DUO LNB uitkomt en dan daar naar Kop 2 schakelt.
Daarbij meen ik mij te herinneren dat dan ook nog deze beide Poorten (1 en 2) rechtstreeks met de inpoort van de normale Diseqc-switch verbonden moet zijn, zodat er dus voor optie 1 en 2 niet in die normale switch geschakeld wordt. (anders zou er namelijk er echter niet meer geschakeld worden).

Zelf heb ik dit echter nog nooit uitgeprobeerd, Dus buiten de opmerking van degene achter deze theorie, dat het bij hem werkte, heb ik daar geen bewijzen voor.

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Astra dubbel LNB configuratie
 

gfxgfx
gfx gfx