gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 10:24:36 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Programmer  |  Software  |  firmware aanpassen/ zelf maken
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: firmware aanpassen/ zelf maken  (Read 2590 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pcman

  • Guest
firmware aanpassen/ zelf maken
« on: December 18, 2007, 12:43:59 AM »
hoi iedereen

ik heb een vraagje ik wou de firmware van raytech aanpassen zodat er epg op zit verder vond ik de firmware van raytech goed alleen mijn moeder vond dat prettig alleen weet iemand waar die te vinden is een proggie om dat mee voor mekaar te krijgen misschien wil ik later ook firmware gaan maken maar eerst kijken of mij dat ook lukt

gr. pcman

madmax_2000

  • Guest
Re: firmware aanpassen/ zelf maken
« Reply #1 on: December 18, 2007, 08:20:45 AM »
@ pcman
 <welcome to luxsat>

Offline EL Bandito

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 10060
  • LuxSat Forum, het verbindend element in satellite.
    • LuxSat Satellite
Re: firmware aanpassen/ zelf maken
« Reply #2 on: December 18, 2007, 08:07:06 PM »
het maken of aanpassen van firmware is geen makkelijke zaak hoor zeker als je daar niet met bekend bent of als je zelfs in lange zinnen geen punten komma's of hoofdletters toepast of gebruikt is dat zeer moeilijk lezen en het verhaal volgen voor de anderen die dit lezen

spekkie

  • Guest
Re: firmware aanpassen/ zelf maken
« Reply #3 on: December 25, 2007, 08:08:50 PM »
het maken of aanpassen van firmware is geen makkelijke zaak hoor zeker als je daar niet met bekend bent of als je zelfs in lange zinnen geen punten komma's of hoofdletters toepast of gebruikt is dat zeer moeilijk lezen en het verhaal volgen voor de anderen die dit lezen
LOL :p
Nouw ja, firmware schrijven is echt wel niet niks, je zou je al een paar weken mogen verdiepen in de logica van heel het systeem, hoe de mensen voor jouw aan het werk zijn gegaan, en dan nog maar eens hopen dat je echt wel goed kan schrijven! :p (en niet een beetje beetje )

johank

  • Guest
Re: firmware aanpassen/ zelf maken
« Reply #4 on: December 26, 2007, 05:46:40 PM »
om een Firmware te kunnen veranderen, moet je dus de hele firmware begrijpen.

Dat wil zeggen weten hoe hij in elkaar zit (waar zit welke routine)
en hoe die routine werkt (hoe is hij geprogrameerd en welke andere delen van het programma gebruikt hij en hoe en waar roept hij die aan).
en dat moet je dan van elke routine weten.

Daarbij moet je dan ook zeer goed in de gebruikte programmeertaal kunnen werken en moet je alle codes van de gebruikte proccessor-chip weten.

Daarnaast moet je weten of er dan nog ruimte is voor een extra routine, waar die ruimte zit en hoe je dan vanuit het menu die extra routine kunt aanroepen.
En je moe tdus ook weten of er dan nog ruimte is om deze epg info tijdelijk op te slaan, en waar je dat dan kunt opslaan en hoe je dat kunt oproepen.

En ook moet je dan nog weten hoe je de EPG info uit de zender info kunt lezen (is verreweg het minst moeilijke van alles) en hoe je die dan in een infoscherm kunt brengen.
Daarbij moet je dan weten hoe je deze routine zo kunt laten werken (dus welke codes gebruik je) zodat hij bij het gebruik van proccessortijd de andere routines het minste hindert,
ander krijg je bv zeer goed epg info maar met een stilstaand zenderbeeld op de achtergrond.

Je hoeft slechts op 1 van al deze zaken matig of noch minder te zijn.
of slechts op 2 van deze zaken middelmatig te zijn (en dan tel ik uitlezen van EPG niet mee), en je kunt al eindigen met een firmware die niet werkt, en die zelfs jouw receiver kompleet ontoegankelijk (en dus onbruikbaar) kan maken.

En ja er zijn voor de meeste proccessoren wel op het internet assembleerprogramma's te vinden.
En nee, ik geef geen adressen.
Waarom niet?
Nu als je nu al zo weinig weet dat je dat soort info niet eens zelf op het internet kunt vinden,
neem dan mijn raad aan en begin er niet aan, want dan weet je nog niet 0,01 procent van alles wat je minimaal weten moet om je hier mee bezig te kunnen houden.  <uitroep>

LuxSat Satellite  |  Satelliet Programmer  |  Software  |  firmware aanpassen/ zelf maken
 

gfxgfx
gfx gfx