gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

Bezoek onze sponsors zij betalen onze server kosten en houden het gratis voor jullie
Visit our sponsors they pay our server costs and keep it free for you
Visitez nos commanditaires, ils paient les frais de notre serveur et le gardent gratuit pour vous.

gfx gfx
gfx
83445 Posts in 13445 Topics by 57702 Members - Latest Member: zotacpc May 25, 2019, 01:56:34 AM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | Nieuws | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  DIVERSE RECEIVERS  |  Overige merken  |  Xtreme  |  Plotseling merkwaardig probleem
gfx
gfxgfx

Author Topic: Plotseling merkwaardig probleem  (Read 1254 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline the soldier

• Super Member
Plotseling merkwaardig probleem
« on: February 01, 2007, 06:38:40 PM »
Sinds 1,5 uur geen beeld nog geluid op Astra en Hotbird. Wel op sirius en Hispasat. Als ik naar de Astra 1 draai krijg ik op bijvoorbeeld ZDF wel signaal en kwaliteit ( als normaal) echter hij geeft ook de melding no a/v ipv beeld met dit goede signaal.
Ik heb dit probleem met m'n beide xtremes. Op de CD kanalen helemaal geen signaal en kwaliteit buiten de normalen lnb spanning (15%)
Ik gebruik een vrijwel nieuwe Moteck 2100-A als rotor. Deze draait normaal.

Wie herkent dit probleem??  :-D  :-D

Offline motormuis133

• Gold Member
  • *
  • : nl
Re: Plotseling merkwaardig probleem
« Reply #1 on: February 02, 2007, 09:07:21 PM »
je kunt het zo oplossen door de motor en schotel aftestellen op sbs als dat goed staat dan heb je ook beeld op de andere zenders.
of je kabel eens nakijken en de lnb.
xtrend ET 7000 openpli Schotel 120 cm draaibaar LNB Titanium.

Offline ijsmeester

• Bronze Member
  • *
« Reply #2 on: February 02, 2007, 10:17:40 PM »
Optie 1:Ga naar het antennemenu - dan blauwe knop (= motor) - Go to Zero (= nulpositie)- kies in de zenderlijst van Astra een FTA zender (b.v. tv Drenthe) en kijk of je dan beeld krijgt.
Optie 2: reset de motor

Controleer eerst de kabelaansluiting bij de motor; als de kabel tussen de reciever en de motor te weinig speling heeft, wil deze bij het draaien van de motor wel eens losraken.

Mvg,
IJsmeester

Offline the soldier

• Super Member
« Reply #3 on: February 05, 2007, 12:26:53 PM »
Sorry voor de late reactie.
Ik heb na heel wat denken en proberen de Moteck maar eens gereset. Daarna draaide alles weer als vanouds.
Wat ik wel opvallend vind is dat ik signaal en goede kwaliteit op bv. ZDF kreeg zonder dat de schotel goed stond ??

LuxSat Satellite  |  DIVERSE RECEIVERS  |  Overige merken  |  Xtreme  |  Plotseling merkwaardig probleem

gfxgfx
gfx gfx

Support our website , make a small donation

Copyright 30-10-2003-2019 LuxSat Satellite All rights Reserved.