gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 11:34:13 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?  (Read 50488 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #30 on: July 17, 2008, 09:34:13 PM »
Waar heb je het eigenlijk allemaal over mistico  :sad: Ik kan niet volgen hoor en zie het verband met dit topic niet  :?
  Groetjes van Jef

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #31 on: July 21, 2008, 11:39:18 AM »
Wat betreft de technisat multitenne , zéér belangrijk voor HD ontvangst zorg dat de buis waar deze aan vastzit
( links, rechts , vooraan, achteraan)
100% pas hangt.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #32 on: July 21, 2008, 11:41:59 AM »
Sorry hoor maar zo zie ik het niet , dit heeft volgens mij niet het minste belang bij een niet draaibare schotel  :P
  Groetjes van Jef

johank

  • Guest
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #33 on: July 21, 2008, 02:00:49 PM »
Wat betreft de technisat multitenne , zéér belangrijk voor HD ontvangst zorg dat de buis waar deze aan vastzit
( links, rechts , vooraan, achteraan)
100% pas hangt.

Quote
Sorry hoor maar zo zie ik het niet , dit heeft volgens mij niet het minste belang bij een niet draaibare schotel 

even voor alle volledigheid.

Voor een goede werking van een draaibare schotel is het absoluut noodzakelijk dat de buis/mast waarop de rotor bevestigd is in alle richtingen loodrecht staat (is inderdaad met een waterpas te controleren  :twisted:)

Voor een "vaste" schotel is dit niet perse noodzakelijk, maar meestal wel handig.
Het helpt zeker bij het snel vinden van de gewenste Sat(s) en de juist hoogte instellingen van de schotel.
je kunt echter een kleine afwijking van de stand van de Mast, gemakkelijk met de stand van de schotel corrigeren, zodat het schoteloppervlakte toch 100% goed staat.

Er kunnen echter ook omstandigheden zijn waarin de schotel juist iets scheef opzij moet hangen (mee leunen met de kromme Clarke Belt = de gebogen lijn waarop de sats staan).
Kan bv. zijn bij externe storingen, maar ook bij meerkoppige schotels.

Het klopt dat het 100 % goed uitrichten bij HD-TV ontvangst nog belangrijker is als bij normale Sat kanalen.

En ja, vaak zal dat goed uitrichten dan zijn met de als normaal geldende instellingen (mast 100% loodrecht, schotel recht aan de mast enz. )
In bijzondere gevallen (externe storingen bv bomen, spiegelende oppervlakten in de buurt enz. dus afbuiging vanhet signaal) zal echter een kleine afwijking van deze "normale" standaard een beter resultaat kunnen geven.

Kort samengevat:
Het is altijd goed om met de als beste instelling geldende stand (de normale dus) te beginnen.
en daar met fijn na-afstellen te proberen de beste resultaten te krijgen.

Echter als dan het signaal niveau echt slecht of matig blijft, dan is het zinvol om het eens net naast deze "beste" stand te proberen.

Overigens gaat dit topic over LNB's en niet over afstellen van de schotel, dus graag On Topic blijven !
dus schotel item is hiermee gesloten 
:(

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #34 on: September 22, 2008, 10:58:53 AM »
Merhaba,

Sinds de verhuizng van enkele Nederlandse zenders van de Astra 1G naar de 1L, had ik geen beeld meer met mijn 120 cm schotels.
Heb toen een 150 cm. gekocht en daar mijn Invacom twin LNB ingehangen.
Overdag goed beeld, maar ´s avonds laat begon het te "blokken".
Ben op internet gaan zoeken en vond hier een  :cool: Invacom met flens, type: TWF-031.(0.3dB.)
Het resultaat is, geen blokken meer.
Het is zelfs zo, dat ik frequenties, zoals die van Cuba en RTBf Int., die ik voorheen op de 150-iger, NIET ontving, nu ontvang met een zelfde sterkte van signaal als ARD, ZDF en Nederland.
Had al enkele andere LNB´s mogen testen, maar voor mij is en blijft het İnvacom.
Moet er wel bijzeggen, de 150-ger is een Prime Focus schotel en dan is een LNB met Flens gewoon beter.
Dit omdat je de flens op de golfpijp kunt verstellen en zo een goede match met de schotel kunt maken.

Selamlar,

Togan uit Anamur / Türkiye.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #35 on: September 22, 2008, 12:42:09 PM »
De Invacom met flens, type: TWF-031.(0.3dB.) is een wel iets duurdere LNB maar is gewoon een top LNB  :cool:
  Groetjes van Jef

Offline dwaas

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4784
  • Country: nl
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #36 on: September 22, 2008, 08:38:25 PM »
volgens mij ook een van de weinige fabrikanten die nog flens lnb's maken en inderdaad zijn deze erg goed  :-x

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #37 on: September 23, 2008, 10:00:33 AM »
De Invacom met flens, type: TWF-031.(0.3dB.) is een wel iets duurdere LNB maar is gewoon een top LNB  :cool:
OK,

 Hij is inderdaad duurder, maar is gewoon een top LNB zoals jij ook zegt.
Ik schreef al dat ik tijdelijk mijn "gewone" Invacom twin in de schotel had gehangen, maar door de flens die je kunt verdraaien, om de LNB te matchen met de schotel(grootte), is het resultaat significant beter.
Het is wel een precies werkje,niet moeiljk, maar een tiende milimeter maakt al verschil.
Dus iedereen met ontvangstproblemen buiten de footprint van welke satelliet dan ook en met een Prime Focusschotel, raad ik deze LNB van harte aan.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline Cobus R

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 5737
  • Country: nl
    • Luxsat
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #38 on: May 05, 2009, 06:49:01 PM »
Ik ben over gegaan naar Inverto's black en moet zeggen ben daar zeer tevreden over.

Groeten Cobus R

KLIK HIER


Vu+ Uno 4K SE DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)
Mutant HD-60 (Fallback tuner)
Mutant HD-66SE DVB-C FBC (3 tuners in 1)

Offline yoho2

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 61
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #39 on: May 24, 2009, 01:30:15 PM »
Gebruik hier 2x alps en 2x technomate. Gekozen voor de alps omwille van het dicht bij elkaar kunnen plaatsen op een multifeed houder voor bijvoorbeeld een triax 78 of 88, dit is echt wel een must op een triax78 voor A1 en A3 --> 19 en 23 °. Voor de 2 buitenste lnb's op de mutifeed houder heb ik 2x technomate hier speelt nml de tussenafstand van veel minder belang (HB en A2).

Zowel de alps als technomate's geven hier een schitterend resultaat.

groetjes,
Yoho
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 Receiver
Samsung lcd LE23R71B
Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5 - PSW2500
WII console - Dune Prime 3.0 mediaplayer

Offline trust

  • Full Member
  • **
  • Posts: 10
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #40 on: May 28, 2009, 01:02:03 AM »
Ik ben over gegaan naar Inverto's black en moet zeggen ben daar zeer tevreden over.



Hééé  Cobus , ik ook  , net iets meer sign. / kwaliteit als de SNF 031 of de GT-QD40D .
Nu 24/7 beeld op de Hor. TP's van Nilesat met m'n 120 Gregorian .
Black is beautyfull , maar met blauw meer beeld.

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #41 on: May 28, 2009, 09:06:43 AM »
Alleen de signaalsterkte zegt nog niet alles. Wat doet de LNB/flens-LNB bij regen of onweer.
En dan kom ik tot de conclusie, hier in Anamur Turkije, dat ik het langste kijk, zonder blokken, Dit dan op de "Hollanders" die vorig jaar verhuisd zijn naar de Astra 1L.
Soms valt het beeld 10 min. weg, maar ik zit dan ook ver buiten de footprint.
Tot Antalya is er goede ontvangst mogelijk met een schotel van 120 cm. en "normale" LNB. Vanaf daar, zakt het signaal gelijk en moet je zeker een schotel van 150 cm. hebben met flens LNB. Op de RTL zenders, weinig of geen probleem.

Togan.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

seyhan1977

  • Guest
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #42 on: June 27, 2009, 12:56:52 PM »
Voor heen Smart Titanium.
Ik gebruik nu hier Edision 0,2 db.

-DM800
-No Name 110 cm. Schotel (Er ligt nog een Traix is de schuur, moet ik ooit nog is veranderen)
-Edision 0.2 db. LNB
-Edision 120 db. 4 voudig afgeschermde kabel
-Tratec HQ F-Conectors
-Stab HH100 Rotor


Zit nu op ongeveer 16,80 db.
Dus ik mag niet klagen.


-DM500s
-Triax 54 cm. Schotel
-Edision 0.2 db. LNB
-Goedkope troep coaxkabel (Moet veranderd worden)
-Tratec HQ F-Conectors


josthebos

  • Guest
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #43 on: July 01, 2009, 08:22:53 PM »
De  MTI High line single LNB is voor ons de absolute topper.
Bij problemen worden deze altijd geplaatst.
Deze is iets duurder maar pakt ook de transponders die doorgaands niet mee komen of zwakker zijn.
Dit is voor ons de absolute topper.

aschami

  • Guest
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #44 on: June 18, 2010, 05:37:59 PM »
mijn voorkeur gaat naar inverto black ultra

voor heen had ik smart titanium

met smart titanium ontvang ik arabsat 26 graden op een signaal van 75

ik heb het vervangen door inverto de signaal is naar 85 gegaan een zeer groot verschil

met titanium was het moeilijk om nilesat 7w te ontvangen

ik heb met inverto geprobeerd het ging goed

nu ontvang ik alle verticale van nilesat plus een paar horizontale transponders dag en nacht

mvg


LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
 

gfxgfx
gfx gfx