gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

Bezoek onze sponsors zij betalen onze server kosten en houden het gratis voor jullie
Visit our sponsors they pay our server costs and keep it free for you
Visitez nos commanditaires, ils paient les frais de notre serveur et le gardent gratuit pour vous.

gfx gfx
gfx
83449 Posts in 13448 Topics by 57708 Members - Latest Member: asiBenlik May 27, 2019, 07:08:47 AM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | Nieuws | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  DIVERSE RECEIVERS  |  Overige merken  |  Xtreme  |  Wie kent pincode voor penta naar dreamload te brengen ?
gfx
gfxgfx

Author Topic: Wie kent pincode voor penta naar dreamload te brengen ?  (Read 2402 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline FLECHA 1

• Silver Member
  • *
  • Ħ Me gusta MUCHO LUXSAT !
Wie kent pincode voor penta naar dreamload te brengen ?
« on: August 11, 2006, 09:28:41 PM »
Ik wil de penta in de kaartlezer terug naar dreamload brengen ,
ik duw dus op " prepare for loading " OK en vraagt dan naar pincode menublokkering !!

3 cijfers !! geen 000 , 111 , enz.. geen 031 , 317 ...    en dit tussen ??? , bvb :  0 ? 2 ? 5 ? 

Wie kent de code ?

Vroeger moest ik nooit een pincode ingeven maar gisteren veel problemen met software gehad en nu vraagt hij dikwijls naar pincodes.

de gewone pincode staat op 000000.

Al andere Emu ingezet maar vraagt steeds naar de code als ik op prepare for loading druk om naar dreamload te gaan .

Kan natuurlijk het rijtje afgaan tot 999 maar dat is een lange bedoening .

Vroeger was de code al eens 0317  maar nu zijn het slecht 3 getallen   :-?

FLECHA , ( Mauri M. )

80 cm schotel , diseq 1.0 motor , Arnion UCCI 6410 , TV Vl. module + kaart , X-cam , Fun cards , Goldcards , Platiniumcard , Twin-programmer , Infinity USB Phoenix programmer , seriele kabel van 7 meter , nullmodemkabel en nog veel rommel  ....  en ook een lieve vrouw  !!

Offline FLECHA 1

• Silver Member
  • *
Re: Wie kent pincode voor penta naar dreamload te brengen ?
« Reply #1 on: August 12, 2006, 10:13:05 PM »
Probleem opgelost ! 

Hoe ?

Ikweet het zelf niet meer goed , maar ik heb de TV Vlaanderen Cam nu in CI slot 1 zitten en nu staat in het menu bij CAS slot ; NOT INSTALLED !!

Dus ook geen DREAMLOAD maar dat geeft niet , dit is ook goed .

En ik voel het verschil ook , start beter en stabieler op .

En geen purperen popupvesters meer te zien van de pentacrypt.

:cool:
FLECHA , ( Mauri M. )

80 cm schotel , diseq 1.0 motor , Arnion UCCI 6410 , TV Vl. module + kaart , X-cam , Fun cards , Goldcards , Platiniumcard , Twin-programmer , Infinity USB Phoenix programmer , seriele kabel van 7 meter , nullmodemkabel en nog veel rommel  ....  en ook een lieve vrouw  !!

Offline Theo5

• Bronze Member
  • *
« Reply #2 on: August 12, 2006, 10:29:43 PM »
Wil graag effe wat meer weten als dat kan.

Heb je nu interne Cas not installed?
CI 1 een common inteface is dat die van TVV?
CI 2 not installed?

Bedankt alvast.

Grtz. Theo.

Wie vraagt is dom voor een paar minuten;
wie niet vraagt is het voor altijd.

Offline FLECHA 1

• Silver Member
  • *
« Reply #3 on: August 12, 2006, 11:03:46 PM »
Inderdaad Theo , zo staat het nu bij mij !!

Hoe dat gebeurd is blijft ook voor mij een vraagteken .
Maar was al wel een paar dagen aan het kl*ten met de ontvanger .

Alles werkt nu goed maar kan wel geen info van de kaart zien in het menu van de TVV module .   :o
FLECHA , ( Mauri M. )

Offline Theo5

• Bronze Member
  • *
« Reply #4 on: August 13, 2006, 11:06:52 AM »
Flecha, bedankt voor de info.

Heb hetzelfde euvel ook gehad een paar maand geleden, alleen was alles ineens weg hier.
Heb toen ook zitten te klooien om hem weer aan de praat te krijgen.
Achteraf bleken de Xilinx de oorzaak te zijn.
Kon wel met met de magic-cam de kaart lezen en info.
Heb met een CAS2 de zaak daarna helemaal opnieuw erin gezet ook de xilinx.
Nu staat er Ucas3 op en ben tevreden ermee.

Dus met Cas2 kun je hem terug in maagdelijke staat brengen.

Grtz. Theo.

Offline FLECHA 1

• Silver Member
  • *
« Reply #5 on: August 13, 2006, 04:25:54 PM »

Dus met Cas2 kun je hem terug in maagdelijke staat brengen.

Bij mijn vrouw gaat dat niet meer lukken met de CAS 2   :-o
FLECHA , ( Mauri M. )

Offline FLECHA 1

• Silver Member
  • *
« Reply #6 on: August 14, 2006, 08:24:54 PM »
De 3 cijferige code bestaat gewoon niet , ik heb alle combinaties geprobeerd en niks , je geraakt niet in het menu van de Penta !!
Stond trouwens ook vermeld in een bijlage van de soft dat de kaartlezer beveiligd is !
Maar ja het was het proberen waard 

-------------------------------------------------------------------------------------

De kaartlezer staat nu eindelijk terug in DREAMLOAD !!   :cool:

Wat heb ik gedaan ....

Ik heb dus eerst met de Digix channel editer II de Kanalenlijst naar mijn PC gebracht en even helemaal naar mijn zin bewerkt ( Astra 1 , Hotbird , Sirius , Eurobird , Amos ) en opgeslagen als een bestand op mijn PC .

Dan heb ik de firmware van ( DeLaGroov ) versie R_DSC-911UZ_HW-13.42.65_Fech-040409_SW-02.00.00_EMU-5.8.19_CA-3.1.1_4 JUE_CON Esp bin bestand 1.025 kb vertaald met Kaon CDH naar het Nederlands , deze opgeslagen file in de map TRASTEOS heb ik dan met KUP 230 in ENGINEER MODE in mijn Arnion UCCI 6410 geladen .

Daarna de Kanalen lijst met Digix channel editer II terug in mijn Arnion geladen en alles terug aangesloten op de schotel.

De firmware werkte niet stabiel maar ik kon nu in het menu van de kaartlezer waar terug penta 1,20 stond wel via " prepare for loading " de code met 4 cijfers dus 0317 " activate loader aanklikken " , ontvanger terug afgezet en opgezet en dan stond de kaartlezer terug in DREAMLOAD , he he !!  :cool:

Nu moest ik wel terug andere firmware erop zetten want deze versie werkte wel erg slecht .

Nu heb ik er de laatste versie opgezet die bij The Matrix te vinden is , de nederlandse versie dus 13.42.65 str.

Dan nog even de instellingen in het menu goed gezet en nu is alles terug TOP in orde en terug zonder PIN codes te vragen .
Dus nu staat mijn kaartlezer in Dreamload en ci slot 1 : Canal Digital module voor Tv Vlaanderen !

Eind goed al goed .

Hoe meer problemen hoe meer dat je leert , met dank ook aan DeLaGroov !!  :merci:

Heb al vele @sat , Arnions en Kaon ontvangers gepatched maar als het telkens meteen goed loopt leer je niks van problemen .
Deze week eens veel problemen gehad met mijn eigen ontvanger door terug naar originele software te willen gaan maar zo heb ik heel wat bijgeleerd en staat Flecha zijn brain weer een heel stuk scherper met tal van extra info erin .  :-x

Veel problemen   =  veel bijleren  en dat heb ik gedaan de voorbije dagen !!   :-)
FLECHA , ( Mauri M. )

Offline Theo5

• Bronze Member
  • *
« Reply #7 on: August 14, 2006, 11:34:49 PM »
Zo toch doorgegaan om het probleem op te lossen.
Dat is juist de hobby Flecha en inderdaad wanneer alles bij de eerst poging werkt leer je niks!
Ben ook zo iemand het onderste uit die kan zeg ik altijd. Maar heeft me ook al geld gekost.
Goed gedaan Flecha!   :cool:

Oja is dit niks voor de handleidingen hier op het forum?

Grtz. Theo.

Offline FLECHA 1

• Silver Member
  • *
« Reply #8 on: August 15, 2006, 02:26:34 PM »
Theo ik geef niet graag op  !   :oops:

Voor alles wat je fout hebt gedaan moet er toch een oplossing te vinden zijn om het terug in orde te krijgen  8-)

Als je zo'n type ontvanger hebt kan je best het vorige stukje van mij kopieëren en in uw schuif leggen voor later , zo krijg je de ontvanger alvast terug op de goede rails  :-)

En het zou later   <Jammer>   zijn dat je dit hier niet snel kan terugvinden  :oops:
FLECHA , ( Mauri M. )

LuxSat Satellite  |  DIVERSE RECEIVERS  |  Overige merken  |  Xtreme  |  Wie kent pincode voor penta naar dreamload te brengen ?

gfxgfx
gfx gfx

Support our website , make a small donation

Copyright 30-10-2003-2019 LuxSat Satellite All rights Reserved.