gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Latest oscam all images 11766 (update) 20-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72189 Posts in 11150 Topics by 6359 Members - Latest Member: enbaldric April 26, 2024, 01:17:11 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )  (Read 36089 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline etiienne

  • Full Member
  • **
  • Posts: 11
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #60 on: June 18, 2008, 02:53:09 PM »
Wat doet deze schotel tijdens slechte weersomstandigheden ?


Ik heb tamelijk snel uitval op hotbird , astra 1 blijft iets langer ongestoord , astra 2 houdt het het langst vol ; als fta - kijker  stem ik weinig af op  astra 3 ,dus daar kan ik niets over zeggen.
De ontvanger is een pace 810 kp . Ik heb ook nog een kabelaansluiting ,dus ik stoor me niet zo aan de regenbuien , maar het weerhoudt me er toch van  op tv vlaanderen over te schakelen.

mvg etienne


johank

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #61 on: June 18, 2008, 05:57:29 PM »
"normale uitval" (2-3 maal per jaar) komt door echt erge buien.

Heb je vaak uitval (bij wind of kleine buien) dan moet je de kabel/koppelingen kontroleren,
kijken of je schotel wel echt goed uitgericht staat. Fijn instellen op Hotbird omdat dit de Zwakste sateliet van de 4 is !
En checken of je LNB niet te oud is.


Is dat alles wel goed dan is het vaak uitvallen een gevolg van zwak signaal.
Dat ligt dan eerder aan de omstandigheden bij jou in de buurt (bomen of andere storing)
en niet aan de gebruikte schotel.
Met een andere schotel zou je meestal het zelfde probleem hebben.
Tenzij je naar schotels van 100cm of groter gaat.

Echt er zijn maar weinig klagers en heel veel tevreden gebruikers (en niet alleen in nederland en ook niet alleen op dit forum !).
Dus ligt het niet aan de schotel op zich, maar meer aan de afstelling of omstandigheden

check eens niet alleen de uitrichting op Oost/West, maar ook die op de hoogte !
kantel desnoods de schotel een beetje zijwaarts (Westelijke zijkant paar milimeter hoger als Oostelijke zijkant !)

johank

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #62 on: June 18, 2008, 06:04:09 PM »
Kijk zelf zou ik altijd liever een schotel met losse koppen kiezen,
daar valt meer mee te spelen en/of aan uit te breiden.

Dus ik zeg niet dat je voor een Multitenne moet kiezen,
Ik zeg alleen dat gelezen alle reacties die we over de multitennes krijgen,
deze echt niet meer uitval geeft als welke vergelijkbare andere schotel.

We krijgen zelfs reacties van mensen (met meerdere schotels !) die zeggen dat ze met de multitenne minder uitval hebben als met hun andere !!
Ik denk dan dat hun multitenne net wat gunstiger hangt als de anderen  :-o

En ik blijf volhouden dat regelmatige uitval een kwestie van zwak signaal is, meestal door niet goed uitgericht staan van de schotel !

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21497
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #63 on: June 18, 2008, 06:35:18 PM »
Hier dus beiden in werking , de Multitenne en een draaibare .
Die Multitenne is prima en heeft inderdaad soms minder uitval dan de grotere draaibare .
De komst van de HD zenders heeft echter wel een probleem aan het licht gebracht . Het is zo dat voor die HD zenders U een erg perfecte afstelling nodig hebt per satelliet en dit is op de Multitenne niet zo goed te bereiken tegenover met de draaibare .
 :-x 
  Groetjes van Jef

johank

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #64 on: June 18, 2008, 06:57:32 PM »
Jef bedankt.

Die extra Info (HD) had ik nog niet.

Offline Gonzo

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 330
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #65 on: June 18, 2008, 09:37:39 PM »

De komst van de HD zenders heeft echter wel een probleem aan het licht gebracht . Het is zo dat voor die HD zenders U een erg perfecte afstelling nodig hebt per satelliet en dit is op de Multitenne niet zo goed te bereiken tegenover met de draaibare .
 :-x 

IK heb deze week mijn Clarke-Tech 5000c binnengekregen en overweeg nu om een Multytenne te bestellen.
Zijn er mensen die problemen hebben om HD zenders op 1 van de 4 satellieten te ontvangen want die zijn nu plots heel belangrijk geworden. :-o
Heb nu enkel Astra 19.2 en Hotbird maar zou dolgraag BBC HD kunnen ontvangen.(en ook de HD-zenders op de anderen natuurlijk)
Door het kleine formaat v/d Multytenne heb ik moeder de vrouw kunnen overtuigen om een 2e gevelgarnituur te hangen. :twisted:

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21497
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #66 on: June 18, 2008, 09:43:40 PM »
Was ik niet duidelijk dan  :P Maar goed dat is mijn ervaring en opinie  :-x
  Groetjes van Jef

Offline Gonzo

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 330
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #67 on: June 18, 2008, 09:57:01 PM »
Zeer duidelijk, ik was eigenlijk naar meerdere reacties aan het vissen. :?
Maar er blijken genoeg luxsat leden dit schattig rechthoekje in hun bezit te hebben dus twijfelen is eigenlijk dom van mij. :cool:
Dus zo meteen zal ik deze maar bestellen zodat ik komende weekend weer iets heb om mezelf bezig te houden.
 <love lux>

skippy2646

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #68 on: June 18, 2008, 10:03:57 PM »
Ik heb hem bijna 2 jaar in mijn bezit
grandiose schotel super ontvangst
maar met hd heb ik geen ervaring

Offline Gonzo

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 330
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #69 on: June 18, 2008, 11:32:09 PM »
Net dit bericht van gklaas in een clarke-tech topic gelezen:

in de nieuw Up/Download heb ik voor de liefhebbers mijn settingslijst geplaatst voor de Clarktech5000. In deze lijst een aparte favoriet met HD kanalen en daarin reeds Eurosport HD, ORFHD en ook ITVHD met beeld en geluid. Deze lijst is wel bestemd voor mensen met een Multytenne 4in1 maar kan ook voor andere configuraties aangepast worden met de editor.


Dus hier heb ik in een ouder topic het antwoord op mijn vraag van daarstraks gevonden.
 :? :drink:

Heb trouwens juist mijn bestelling geplaatst bij een van de sponsors.
 <love lux>

ziggy55

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #70 on: July 02, 2008, 08:46:11 PM »
Ik bezit de multytenne 45 twin. Boven de kop heb ik met tape een sterk plastieken plaat geplakt en bij regenweer blijft de kop lekker droog en geen blokjesvorming! Wel even testen hoever de plaat mag komen over de kop.
groetjes van ziggy

metalgear873

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #71 on: July 17, 2008, 06:56:39 PM »
ook ik heb deze schotel gekocht. Ik heb em afgesteld op Astra 1 (95%), maar alsnog heb ik slechte ervaringen met de HotBird satelliet. Heel veel kanalan kan ik gewoonweg niet kijken omdat het signaal gewoon slecht is.
Sky Italia is een ramp bijvoorbeeld.
Heeft iemand anders hier ook problemen mee? Enige tips?

Groeten,

Martijn

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21497
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #72 on: July 17, 2008, 07:37:47 PM »
 :o Het is wel zo dat ook hier het signaal van de Hotbird zwakker is dan de andere maar nog wel bruikbaar . Ook is het zo dat door het zwakkere signaal de weersinvloeden nog sneller gaan spelen .
Het lijkt wel zo als ik U probleem bekijk dat je eens zou kunnen proberen de schotel iets te verdraaien zodat het signaal van de Astra wel iets minder is maar het signaal van de Hotbird iets meer  :P
 :-x
  Groetjes van Jef

johank

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #73 on: July 17, 2008, 07:38:21 PM »
Klein beetje meer op Hotbird afstellen !

eventueel de oostkant van de schotel iets lager als de west kant (schotel staat dan wat schuin opzij)
daarmee volgen de LNBs de kromming van de Clarke Belt (dat is de baan/lijn waarop de Sats staan).
Zou eigenlijk niet nodig moeten zijn maar blijkbaar is er bij jou in de buurt iets dat de goede ontvangst stoort.
Tenzij jouw Multitenne niet helemaal goed in elkaar gezet is, dat blijft natuurlijk ook een mogelijkheid.

Offline mistico

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 702
  • Country: 00
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #74 on: July 17, 2008, 09:24:23 PM »
men schoonbroer heeft zich zo en schotel aangekocht maar moet nog geplaatst worden hoop dat ie goed werkt met de humax  :cool:
zie het licht niet meer

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
 

gfxgfx
gfx gfx